Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Totalt och helt slut

Av Fia - 28 mars 2013 18:19

Jag antar att jag borde skämmas. Inte ett inlägg på nästan en vecka och då var det ett superkort. Jag önskar att det berodde på roliga anledningar som att jag faktiskt haft roligare saker för mig. Det har jag tyvärr inte. Jag har jobbat, jobbat, jobbat, jobbat och kommit hem för att fortsätta jobba, ja ni fattar va. Har inte hunnit titta på TV, inte ens familjen annorlunda i måndags som är det enda jag kollar på på riktigt. JAg vet inte vad jag gjort men det är lite smått hysteriskt på jobbet helt enkelt eftersom vi är hela 7 personer totalt och två är hemma sjuka och har varit det ett tag nu. Tyvärr väntar inte deras jobb på att de kommer tillbaka utan det måste fortfarande fixas. Det har jag roat mig med samtidigt som jag försöker få ihop lektioner som fungerar till eleverna och allting annat. Jag börjar känna att jag nått gränsen nu. Jag har haft migrän pga spänningar i nacke och rygg tre ggr den här veckan. Nacken och ryggen sitter fast som ett skruvstäd. Magen är på väg att säga upp sig helt, hjärnan har åkt iväg på semester,  och jag kan inte sova. Jag vaknar efter nån timme av att jag drömmer om jobbet, eller skäller på en elev som jag inte når och blir frustrerad av det. Att inte nå en elev är nåt man måste lära sig att hantera. Det kan jag i vanliga fall men just nu är det bara för mkt och då klarar man av att hantera sånt sämre.


Jösses vad jag gnäller! Nu är det faktiskt påsklov! Imorgon åker jag och barnen iväg till Småland och hälsar på Hundkarin. Det ska bli skönt att komma iväg även om jag just nu inte riktigt begriper hur det ska gå till  Jag får ta mig i kragen och traska ner för trappen till källaren och tvätta lite misstänker jag. Annars blir det lite småkörigt att packa  De småländska skogarnas lugn ropar redan på mig. Jäklar vad jag ska njuta av att göra ingenting! Absolut ingenting alls tänker jag göra mer än prata, promenera, leka med hundar och barn och bara vara. Jo, läsa lite också tänkte jag nog hinna. Jag har precis hunnit avsluta 8 boken för i år. Ska bli spännande att se hur många jag hinner under året. Om en dag eller så är jag klar med nästa, Torka aldrig tårar utan handskar. Glömde den på jobbet bara men den tänkte jag hämta imorgon.Vill veta NUUUU! Grymt lättläst är den också kan jag tipsa om. Jag har läst ut nästan hela på ett par timmar. Man lånar sig till lite lästid på en rast och vips är man 15 sidor fram i boken   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards