Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Rushig helg!

Av Fia - 18 mars 2013 12:27

Eller inte hela helgen men i fredags kväll kom HundKarin och hälsade på med sin fina Bellatjej. AQlltid roligt att prata med henne ochv i planerade vår resa till Småland om ett par veckor när vi kommer och hälsar på. Jag längtar!

I lördags skulle Karin komma och hälsa på med Emre. Vi väntade och väntade och väntade. Provringde tom ett par gånger men vi fick fortsätta vänta. Klockan 3 hörde hon av sig. De hade sovit hela dagen tydligen  Låter skönt, undra om jag också får det nån gång   När de aäntligen kom sen drog vi en repa runt stan för att handla lite saker. Vi hade tänkt köra myrornas, kupan och såna affärer men de hann stänga så det fick bli lite inköp till kalaset igår, ett gäng nya trosor och strumpor, en kofta till Emma som hon ska ha på diskot på fredag och lite annat jox. Efter det åkte vi hem till oss så Emre och Erik fick leka lite också.


Igår var det den stora rushen. Emma behövde nya handskar till fotbollen. Vi åkte iväg så fort affären öppnade för att införskaffa säsongens andra par. Varför håller målvaktshandskar så himla dåligt och varför är de då så himla dyra????? Det verkar inte spela någon roll heller hur billigt eller dyrt det är utan de är alla lika dåliga  Fast billiga förresten, 350:- för ett par som håller i en dryg månad är jäkligt mkt pengar!!! Dessutom är det pengar som vi måste betala för det betalar itne laget. De har köpt in handskar som är för små... Emma drar liksom strl 8 i handskar och de har köpt in typ strl 5.

När handskarna är införskaffade åkte vi vidare till Diöshallen. Emma var utlånad över dagen till F00-laget. Det gick så där får jag säga. De förlorade alla sina tre matcher. Emmas lag spelar bättre än F00 som de spelade igår iaf. En av nyckelspelarna var borta. Betyder hon så mkt???


Emma hann spela en match sen drog vi iväg för att åka till Emmas trekampskalas. Hon och en kompis F har kalaset ihop för andra året och valet i år föll på 3kamp. De fick välja mellan segway, gokart, sumobrottning, pilbåge eller tjurridning. F och E valde en i var(tjurridning och pilbåge) och enades om sumo och de hade otroligt roligt alla 11 tjejer. Foton kommer när appen till mobilen slutar kasta ut mig så fort jag laddar upp en bild!


Efter kalaset åkte vi tillbaka till cupen och spelade sista matchen i gruppspelet. Återigen en förlust. Det blev inget slutspel. Emma fick bli hemskjutsad av en kompis för jag hade dragit vidare till Bälinge och på bokcirkel.


Bokcirkeln har verkligen blivit värsta vitamininjektionen. Det är bara roligare och roligare att träffas ju mer vi lär känna varandra. Vi pratar om allt möjligt och inte bara böcker. Ganska lite böcker faktiskt, iaf den vi borde ha läst för tja vi är inte så bra på att läsa den i tid allihopa   Jag tex som valde bok till den här gången har inte ens hunnit få hem den! Den ligger så fint på posten och väntar men adressaten är ngn annan så jag måste tvinga dit honom.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards