Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Fia - 12 februari 2013 20:42

Idag har byggjobbarna varit här och tagit bort vår källardörr. Den gamla är äldre än gatan och från stationshuset här i Gamlis och svärfar tog hand om den när se var där och rev ut lite allt möjligt. Dörren är jättefin men så här på vintern har den ett litet problem. Ett litet, den sväller och går inte att stänga:-) Eftersom vi inte riktigt bor på Hawaii har det inte varit helt optimalt.

Som sagt, byggjobbarna har slitit som djur hela dagen och en elektriker har oxå varit här för att koppla om ringklockan och ett uttag. Jag tror inte elektrikern var så impad. Så fort de kört igång såg eller annat verktyg gick en propp, igen och igen och ja du fattar. Det gick många proppar:-D Den ena stackaren fick springa in och ta av sig skorna varenda gång. Tyckte nästan lite synd om honom.

När de framåt em började bli klara kom den snygga och berättade att de kommer spika igen vår ytterdörr eftersom nya dörren inte kommit än. Vi har ju en källardörr också så det går ingen nöd på oss. Däremot har jag slutat bråka om städning därnere eftersom jag varken har lust eller ork till det. Det räcker att jag ryar till nån gång ibland. Emma är tex extremt duktig på att lämna sina kläder i duschen och hon duschar varje gång. Många högar blir det. Gissa hurdan hennes ansiktsfärg var näe hon insåg att byggjobbarna klivit över hennes högar, med trosorna väl synliga:-D Jag som är en så snäll mamma har skrattat mig igenom städningen av källaren och aldrig tror jag att hon städat undan sina högar och sitt rum fortare;-)

Nu ska jag ner en vända med snabeldraken innan jag somnar. Sen tror jag att den vägen in är acceptabel om än lite opraktisk eftersom man kliver rätt in i duschen:-)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards