Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Första skoldagen

Av Fia - 18 augusti 2010 22:16

Så kom den då äntligen, Linnéas allra första skoldag som hon väntat och längtat efter i över ett års tid. Aldrig har väl hon varit så snabb att bli klar som i morse. Kvart över 7 stod hon färdigklädd och med ryggsäcken på ryggen. Lite väl tidigt om du frågar mig för det tar ca 10 minuter att gå till skolan... Maken förbarmade sig över henne och tog Emma, Linnéa och grannpojken och gick redan strax efter halv. Frågan är bara hur grannpojken kunde bli klar i tid???? Han är alltid sist ut.

Jag kan inte säga att jag har stenkoll på hur det har gått för jag har knappt hunnit prata med Linnéa eller maken sen dess mer än för att diskutera logistik. Det jag hörde från Linnéa och hennes kompis N var dock att det varit samling, fruktstund, mkt fri lek(BRA!) och ännu mer utevistelse. De hade varit ute 2 långa stunder och båda lyckades de pricka in ösregnet  Tur att vi hade med oss regntäta kläder och gummistövlar!



Efter jobbet åkte jag och hämtade Erik, till dagis för att hämta Ida och så hem för att avlösa maken som åkte till jobbet direkt(vid fyra). Jobbade intensivt en timme eller så för att vara hemma 17:57 så jag kunde åka till föräldramötet i skolan för sexåringarna som började 18:00. Kan konstatera att vi återigen hamnat i en klass med mkt starka föräldrar och med STOR vilja att umgås med alla andra i klassen. Klassföräldrarna tex styrde vi själva upp så det blev för det tänkte inte klassföreståndaren ta upp än. 4 stycken är valda och vi har beslutat att vi ska ha knytkalas en kväll och pysseldag med barnen så de kan sälja och få ihop lite pengar till klasskassan.

Just ja, jag har blivit frälst också!!! Nej, inte i den religiösa meningen men skolan har fått en ny rektor!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En alldeles underbar, sympatisk, vanligt människa/kvinna som jobbat som lärare i många herrans år samt jobbat med SIDA mm och här tror jag på första intrycket så verkar hon himla BRA. Skönt för det  behövs och hoppas innerligt att hon är tillräckligt stark att kunna genomföra förändringar nu också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards