Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Jobbdags igen då

Av Fia - 13 augusti 2010 07:56

Nu var föräldraledigheten slut för denna(sista?) gång och det känns skönt att få en stund eller två per dag där man hinner tänka en mening klart från början till slut   Känns nästan lyxigt att få åka bil utan minst tre barn som pockar på ens uppmärksamhet eller pratar konstant och frågar: "Varför?". Plånboken blir också lite gladare varje månad... Nu kan jag också lyxa till det med att dryga ut min halvtid med fp och på så vis få lite mer pengar. Den här månaden var första gången vi gjorde så och vi hade pengar över efter räkningarna var betalda OCH kunde köpa present till bröllopsparet OCH åka på en liten miniresa OCH ändå ha råd med lite kläder/skor. Bara av den anledningen är det skönt att jobba  


På onsdag ska vi få träffa eleverna och det ska bli spännande. Det är alltid roligt att få träffa årets elever och återse gamlingarna man redan känner. I år kommer jag nästan uteslutande få undervisa i engelska eftersom V vill satsa på specmatte och SO, A-H vill ha lite SO och A satsar på den välbehövliga specSV. Kvar är engelskan och det gör inte mig ngt!


Igår var vi med jobbet till Mariefred. Planen var egentligen att alla skulle sova över där men jag valde att ta bilen och åka hem. Dels ammar jag fortfarande Erik och han blir lite lätt sur utan den på natten/morgonen och eftersom han inte tar flaskan längre med annat än vatten blir det liiiiite jobbigt att gå upp vid fyra för att ge gröt. Själva dagens innehåll var väl inte så där otroligt imponerande för vi trodde att vi skulle få lite tid för elevgenomgång men så blev det inte. Däremot måste jag säga att själva Mariefred är otroligt vackert och mysigt. Jag har varit där förrut med ett tidigare jobb och blir lika imponerad varje gång. Dit skulle jag nog faktiskt kunna flytta. Inte så långt från släkten heller utan det tog ung 1,5 timme att åka och då bor ju ändå Farmor i Enköping som inte alls ligger långt bort. Tål att fundera på.... ngn gång i framtiden. Trivs lite för bra där vi bor just nu.

Idag är jag ledig och tänker baka en paj, lite bröd, tvätta massor och vika ännu mer samt köpa kräftor för morgondagen. Kvällen kommer troligen intas i lugn och ro i soffan för maken är ute med brorsan på räkbåten.

Tack Agneta förresten för städet av kylskåpet. Det var välbehövligt men man hinner aldrig med! Ett dåligt samvete mindre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards