Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Emmas önskelista

Av Fia - 26 januari 2010 15:58

Här kommer önskelistan inför födelsedagen för er släktingar som tänkte er på att komma hit.

  1. Nintendo DS
  2. Pengar till ett nintendo DS(varje liten slant är välkommen och högt önskad!)
  3. Tapet
  4. Ngt roligt spel till vårt PS2.
  5. Sminklåda(riktigt smink, inget barntjafs!)
  6. Garderob
  7. Internet i sin dator nere
  8. Littlest Pet shop
  9. TV
  10. Alvaböckerna eller andra böcker... Just nu läser hon Elinor av Kerstin i backen eller vad nu författaren hette. En barndomskildring om en liten flicka i 1900talets början eller vad det nu är för tidsålder. Historiskt iaf och den bästa bok Emma läst!!!
  11. Nicke och Nillaskivor
  12. Amy Diamondskivan
  13. Markoolioskivan
  14. Kulor
  15. Städvagn
  16. Sist men inte minst en bra födelsedag.

Sen finns det ju massor annat hon önskar sig också men detta hamnade iaf på hennes egen lista.


Av oss kommer Emma få en tv, mobiltelefon med kontantkort, pengar till spelet och hål i öronen. Jag får bryta mot mina egna principer den här födelsedagen då behövet av telefon uppkommit och hålen, tja jag gillar de verkligen inte men det är bara Emma kvar i klassen som inte har... Det finns viktigare saker än principer i världen ibland.

Emma kommer också få en byrå istället för ny garderob av mormor så hon får plats för sina kläder och slipper lägga dem i soffan... Garderob får vi fundera kring när vi renoverar rummet för den som finns nu är inte bra men den döljer alla rör desto bättre;) Dessutom får hon två nya korgar till sitt rum och liten slant till hennes sparande.

 
 
Fia

Fia

26 januari 2010 16:23

Ingen dålig önskelista!
Grattis i förskott =)

http://www.sofsan.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

26 januari 2010 18:26

Wow vilka presenter hon kommer få av sin mamma och pappa! Det var inte dåligt! Inte vad man fick när man själv fyllde 9 år direkt. :) Jag tänkte bidra lite till Nintendo DS och så kanske det blir någon liten Pet shop eller så.

 
Ingen bild

Fia

28 januari 2010 12:14

Hej Maria!
Det är lite andra tider. När en annan fyllde nio önskade jag mig en docka typ baby born men mamma ansåg att jag var för stor:)

 
Ingen bild

Jenny

29 januari 2010 02:15

Hej!
Jaklarns vad Emma blir stor! Vad kostar ett DS i Sverige? Och vad kostar DSI? Bara nyfiken!
Hoppas allt ar toppen med er alla 6! Kram!

 
Ingen bild

Fia

30 januari 2010 11:52

Lite -varianten kostar 1500 så inte hlet gratis om man säger så... tyvärr för min ekonomi fick hon ihop tillräckligt med pengar för sin halva:) DSI har jag ingen aning om

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards