Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Det är som förgjort!

Av Fia - 26 januari 2010 09:57

Det här huset måste vara förbannat eller nåt. Så fort vi lagar ngt, eller köper nytt så går nästa grej sönder. Först när vi flyttade in så gick tvättmaskinen sönder, toksönder så vi fick ragga fram en bättre begagnad. Den har tjänat oss troget sen dess och har väl i sanningens namn snurrat varje dag, många ggr om dagen... Sen gick ugnen sönder, dammsugaren, spisen, torktumlaren osv. Nu sista två månaderna har vi skaffat ny ugn och ny torktumlare och tänkt att NU borde det vara lugnt ett tag iaf... Hann knappt tänka tanken innan tvättmaskinen lägger av IGEN!!! Den bättre begagnade alltså.. Den vägrar inse att programmet är slut utan den fortsätter och gå och gå och gå utan att tömma sig och utan att centrifugera. Skitmaskin!  

Fick tipset att tömma filtret för då brukar iaf mammas maskin bete sig så här. Sagt och gjort, tar ut filtret och allt vatten(trumman var liksom full!) som rinner ut men filtret är renare än mitt köksgolv och inte faen vill den fungera för det!!!! Desutom såg jag att maken haft sönder ena väggen i tvättstugan och dolt det bakom strykbrädan(säger en hel del om hur ofta jag stryker  ) Det kan förklara hans oväntade lust att måla om därinne... Nåja, han lagar säkert hålet och får jag ommålat på kuppen tänker inte jag klaga  


Ja, ja, inget ont som inte har ngt gott med sig! Med lite tur så har maskinen verkligen gått sönder och då måste vi skaffa en ny... Det innebär ju mindre jobb för mig eftersom den vi har nu är jätteliten och då blir det mååååånga maskiner varje vecka. MEd en 7kilos eller så så kan vi nästan halvera antalet maskiner!!! DET skulle jag gilla!


Nu är det bara att koka en kopp kaffe och vänta på att resten av vitvarorna pajar i huset så har vi bytt allting! Spisen har ju sagt upp sig till en fjärdedel redan nu och sen är det bara kyl ochf rys kvar... Ngn som törs ge sig på att slå vad om de kommer hålla tills vi iaf kastar ut dem för att renovera köket?`?? Det hörs att vi bor i en orenoverat, gammalt hus va  


Har lite glada nyheter också faktiskt. Linnéas kompis fick en lillebror igår. Jätteroligt att Erik förhoppningsvis får en jämnårig på dagis. Nu har vi tre barn i ung samma ålder och de två stora leker jättebra ihop. Dessutom har jag ngn att snacka skit med om dagarna, iaf ibland!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards