Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Lilleman

Av Fia - 25 januari 2010 10:18

Jag måste nog inse att Lilleman är en vanemänniska av rang. Hans dag blir en bra dag om han får börja den i lugn och ro dvs han vaknar, ammar, somnar om, vaknar igen för att amma och somnar om och så håller han på större delen av förmiddagen. Framåt lunch vaknar han på riktigt för att äta(big surprise!) och först här vill han vara vaken en stund. Gör man så här fungerar resten av dagen bra men om man måste iväg på fm eller ve och fasa redan på morgonen då rubbas hans dag och tja, det blir lite livligare hemma då;) Synd för honom bara att Emma ska gå till skolan och ibland måste jag gå med alla barnen, småttingarna ska till dagis tre dagar i veckan osv... Det är inte lätt att heta lilleman då eller  Fast idag får han som han vill och han ligger fortfarande och sover. Han vaknade vid fem, sju och halv tio för att äta men har somnat om varenda gång- mätt och belåten. Skönt tycker jag som får lite mer tid att göra saker på som att vika massor med tvätt, hänga en maskin, slänga in en ny, diska och så viktigast av allt- ligga och dra mig i sängen för Ida var vaken och nattsuddade två timmar mitt i natten i natt. Känner att det är liiiiite tungt att vakna på morgonen då när man nästan precis somnat efter hans första nattamning och sen somnade Ida vid fem men då ville Lilleman äta igen*gäsp!*. Nåja, jag är rätt bortskämd ändå för oftast sover alla barn natten igenom men Ida måste gå igneom ngn av dessa välkända "faser" just nu .


Men nu börjar det nog närma sig att jag måste göra i ordning mig själv och barnen för vi måste handla lite innan vi hämtar Emma och Emelie. Måste införskaffa nappar till Lilleman också för igår försvann båda våra totalt spårlöst!!! Det blev en inte så glad liten kille igår kväll som till slut accepterade en gratisnapp från barnens hus men det tog några timmars skrikande innan det hände. Fast å andra sidan skrek han mest hela dagen igår iaf trots att vi hade nappar större delen av dagen... Men det var ju inte så svårt att lista ut eftersom han rycktes upp i ottan igår för att Emma skulle iväg till träningen.

Berits kommentar igår var klockren: "Det är han som anger tonen här hemma";)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards