Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Rubrik saknas

Av Fia - 24 januari 2010 20:27

Jag tror bestämt att jag är dålig på att sitta vid datorn numera. Det är nästan en vecka sen sist, i tisdags men tiden räcker inte till tror jag. Erik har inte varit den gladaste killen på jorden i veckan. Han har slutat sova och bröjat skrika. de tär nog en rätt bra sammanfattning på veckan som varit. Sover gör han iofs störe delen av nätterna och det är viktigast men dagtid är det väldigt mkt skrik. Det är nog en kombination av att han inte får vara ifred för syskonen och att han tycker att livet är lite jobbigt just nu. Det händer massor med hans uitveckling. Han har börjat prata och ler massor mot mig och även Hanna på mammträffen i torsdags. Han är stadig i kroppen, möter blicken lääääääänge. Kort och gott- han har blivit kontaktsökande! Äter gör han också, mest hela tiden- nästan all vaken tid.


I tisdags var vi iväg till sjungis och jag överdriver nog inte när jag säger att Sven, läraren, hade fullt upp. Det började bra med att alla satt i en ring och sjöng en sånt eller så. Ida sjöng kanske inte så mkt för hon kunde inga sånger men hon satt iaf ner och snurrade på dynan. Andra sången började myrorna komma i benen och vid tredje tog de över och hon började springa. Hons prang runt runt resten av barnen och runt den där bänken man tar emot nattvarden i som står längst fram. efter ett par varv fick hon med sig några andra pojkar och sen var cirkusen igång. Försökte få henne att sitta still men tja, hon är ju itne den bästa på att lyssna eller sitta still:D Nåja, Sven samlade då alla igen och gjorde några rörelsesånger innan de fick sätta sig ner, en vanlig sång och en rörelsesång och så höll det på i en halvtimme. Idas intresse var inte på topp men hon får komma tillabaka så länge hon får för sven tänkte jag för min förhoppning är att hon ska lära sig sångerna och på så vis sittá still... Är det en fåfäng förhoppning??? Annars får väl sven ta bladet ifrån munnen och säga att hon itne får vara med helt enkelt. Om inte annat är det nyttigt för Ida att träna samling me rän på dagis;)


vad har vi mer gjort i veckan. Jo, vi var till bvc. Erik hade denna gång ökat så Åsa var nöjd och han är nu 3850g tung. Längd har jag ingen aning om för det har vi inte mätt på tre veckor eller vad det är... 54cm kanske eftersom strl 50 är för litet och 56 lagom:) fast inte är han ngn stor kille direkt... I mammagruppen på nätet var han i övre halvan när han kom viktmässigt och nu ligger han nästsist. Sist ligger en liten tjej som var född för tidigt och vägde 700g mindre... Nu väger hon 150g mindre. Som Mårten sade idag, fettet på kroppen letar sig inte ut i tuttarna direkt. Nä, tyvärr får man nog konstatera att det stämmer. Har hört att proteinrik mat ökar fetthalten så jag funderar på att prova det.


I helgen har vi inte gjort så mkt. Igår städade vi större delen av dagen, eller vi och vi. Mårten mest eftersom jag bär på missnöjd bebis eller ammar. Jag gör det jag kan när han sover. Idag har Emma haft fotbollsträning, B&B samt Evelina har vairt på besök och Mårten har varit ute och rastat Ida i backen. Det hjälpte iaf lite grann för när hon kom hem sprang hon itne varvet mellan köket, hallen vardagsrummet utan bara gick men méd dammsugarmunstycket iklädd svart underställ och svarta yllestrumpor samt silverfärgade glitterskor;) Mårten kallar det "Manneutstyrsel"

Nu är Lilleman vaken igen så jag återgår till mitt ammande:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards