Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Helg igen

Av Fia - 16 januari 2010 21:54

och den här helgen har vi bytt barn lite. Linnéa är hos Fanny och leker. Planen var att de skulle sova där från fredag till lördag men Linnéa ville inte åka hem så hon sover en natt till. Eftersom småttingarna leker så leker ju självklart även storingarna. Emma och Wilma har sovit här hos oss och man kan ju säga att Emma har bytt skepnad tillsammans med Wilma. Hon har blivit störig som aldrig förr, mest mot maken. Nåja, Emma och jag stöts och blöts ju varenda eviga dag men maken är mest bara hemma och träffar barnen på helgerna. Det blir väl så då att hon ska testa även hans gränser. Men lika störig som Emma har varit idag, lika mkt har hon lekt med Ida så inget ont som inte har ngt gott med sig;)


Ida har idag sovit en rekordmiddagssömn på eftermiddagen. Hon var så trött vid tolvtiden idag att hon bara grät och grät och grät. Hon fick krypa ner i sängen istället och somnade rätt fort och sov sen i flera timmar. Just nu håller maken på att natta henne men för en liten stund sen trodde nog hon att hon hade nattat maken för hon kom uppsmygande, släckte lampan och sade "God natt pappa!" Synd för henne att han vaknade då:D Nu har det varit tyst flera minuter därinne så med lite tur kanske de somnat båda två. Ja, maken får gärna vara vaken då men Ida har varit lite turboladdad sista två timmarna och för sånt är inte mitt tålamod det bästa.


Igår hade vi en smått hektisk dag. Vi körde igång strax efter sex för att få iväg Emma till skolan, sen Linnéa och Ida till dagis. Vidare därifrån direkt till jobbet för att hälsa på främst min ena elev som verkligen längtat efter Erik. Vilken bebistokig tjej hon är. Helt underbart att se! Den tjejens förvandling är för övrigt helt otrolig och till det bättre .


När vi fikat och gosat klart på jobbet så for Erik och jag vidare till bvc för denna veckas vägning. Han väger nu 3670g. Åsa, bvcsköterskan var inte jättenöjd eftersom han bara gått upp 120g på en vecka men jag vet att han hade laddat ur sig hur mkt som helst i blöjan och utanför bara en timme innan. Dessutom äter han massor just nu så jag gissar att han håller på och lägger in en beställning om mer mat. Det han får i flaskan har också ökat för nu äter han 150ml vid flaskmålet. Undra var det får plats i hans lilla mage???

Eftervägningen fick Erik lite mat innan vi for iväg hem, jag åt och sen hämtade Emma. Vidare iväg till barnens hus för att köpa present till Olivia som skulle ha kalas. Hämtade barnen på dagis och sen ut med Ida till mamma för att jag skulle kunna gå med Linnéa på simskolan(jag får fortfarande inte bada). Hämtade Ida hos mormor, hem för att skjutsa Linnéa till Fanny och hämta Wilma. Vi åkte vid nio på morgonen och kom hem nio på kvällen. Erik var bra trött kan jag säga efter denna dag.


Appropå Erik så ska vi prova en annan ersättning för att se om han får mindre ont i magen. Han får idag NAN men jag fick tips om NAN HA(hypoallergen) som kan vara mildare. Det återstår att se. Det som skiljer är att HAvarianten innehåller lite mer bakteriekultur. Nåja, värst att försöksa iaf för jag ser helst att han slipper ha ont i magen på kvällen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards