Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Fia - 9 augusti 2009 11:07

Vi kom faktiskt iväg till semestern efter många om och men. Vi åkte i söndags em och kom väl inte så där jättelångt(norrköping ung) innan barnen var less och alla hungriga. Vi stannade vid ett truckstop tillsammans med sisådär 25 långtradare och sov där. Inte jättemysigt men välbesökt så det var nog rätt säkert ändå:) Första natten satt och Ida och grät "Jag vill åka heeeeeem!" men somnade av ren utmattning rätt snart:D

Måndagen packade vi in oss igen för att fortsätta vår resa till en camping vi besökt förra gången vi var på High chaparral. Det var kanon då men den här gången konstaterade vi att den nog låg lite långt bort från äventyret. Vi åkte runt lite på de andra campingplatserna innan vi satte ner bopålarna på en camping utanför Gnosjö. Det var jättefint och välstädat där men barnen lös med sin frånvaro och våra utmärkte sig lite där kan man säga och när vi anlände dit kände vi oss som familjen Taikon. Vi öppnade dörrarna och det välde ut barn och vuxna. Vi hade garanterad den minsta husvagnen på campingen och det var nog två andra som saknade förtält fast vi var ju de enda som hade mer än två invånare... De allra flesta hade ju inte husvagnar utan HUS med staket, varningsskyltar, blommor och nattlampor. Jo, de flesta var säsongsgäster:) Vi skojade jag och Mårten om  vi skulle bli lynchade på natten för att vi kom och vågade slå oss ner hos dem;) Det bblev vi inte. Däremot utbröt Idas serenad för andra natten: "Jag vill åka heeeeeeem!"

På tisdagen när vi vaknade var det till en blöt värld. Det regnade och det lkändes inte lockande att åka till HC så vi kollade runt lite med campingvärden och konstaterade att Apladalen i Värnamo kändes som ett bra alternativ för dagen. Vi packade matsäck och for iväg. Det är en park där man gjort ett museum med gamla byggnader som man ställt iordning och visar gamla hantverk och genuina mijöer. Intressant för oss vuxna och Emma. Småttingarna tyckte nog att djuren var roligast och den stora lekparken:D Emma såg fram mot den sista men konstaterade att den var tråkig rätt snart... Detta tråkiga var sen det som skujlle spegla hennes semester, vår lilla muntergök:)

Onsdag var det så strålande sol och VARMT så vi packade återigen vår matsäck och for denna dag till ett solstekt HC. Vi gick runt och kollade det mesta(hann inte med indianerna dock), kollade på två av showerna medan Maken fick roa Ida. Vi åkte det traditionella tåget och fick en pistol uppkörd under näsan av rånarna. Jag kunde inte hålla mig för skratt utan bara satt och tokskrattade vilket fick rånaren att ha MKT svårt att hålla minen själv. Han envisades med att jag visste var guldskatten var medan jag ga pskrattade och LInnéa och Ida såg mestvettskrämda ut. Efter rånet hade jag två tjejer i knät:D

När vi klivit av tåget började så muntergöken sjunga sin sång. Hon var på världens sämsta semester! Hon ville gå på tivoli istället! Sagt och gjort, vi köpte åkband och barnen åkte men efter att ha åkt alla tre attraktioner som var häftigare än snurrande hästar konstaterade muntergöken att även detta var tråkigt och hon var på, just det, världens sämsta semester:D Ung i samma veva blev Ida övertrött ochfick ett av sina värre raseriutbrott. Mårten tog storingarna och åkte med dem medan jag satte mig i skugga och försökta hålla fast Ida som sparkade och skrek så hon inte skulle göra illa sig själv eller ngn annan. Det tog tid!!! Efter 40 minuter och många människors blicka(en stälde sig faktiskt helt ogenerat och stirrade i en kvart!)lugnade Ida ner sig så pass att jag kunde sätta ner henne i vagnen och gå ut från tivolit. Vi gick till mamma Daltons cafe där vi satte oss i skuggan på en bänk. För att få Ida att slappna av och kunna somna bland folk behövs nästan ett mirakel men jag satte mig ner och stirrade ut rätt ut i luften samtidigt som jag började pilla på hennes hår. Med foten gungade jag vagnen lite grann och tro det eller ej men hon somnade faktiskt efter en halvtimme:D När maken och storingarna kom efter ytterligare en halvtimme bestämde vi oss för att köpa middagen där innan vi köpte de obligatoriska pistolerna och hattarna:D Vid sju när de stängde packade vi in oss i bilen igen och åkte tillbaka till campingen med tre nöjda och glada barn. Barnen fick bada lite vid campingen innan det var dags att sova och återigen kom klagolåten från Ida: "Jag vill åka heeeeeeeem!":D Eftersom barnen var rätt svåra att få till ro ledsnade Maken och fick ett utbrott. "Imorgon åker vi hem!" varvid Emma bröt ihop och återigen skrek"Det här är världens sämsta semester!!!" ;)

Torsdag morgon hade inte maken lugnat ner sig nämnvärt och inte barnen heller så vi åkte faktiskt hemåt. Fast vi kom inte sååå långt. Vi stannade som planerat i Gränna för att titta på traditionsenlig polkagristillverkning och inköp av varsin gris. Jag fastnade för en kartong med två polkagrisrandiga grisar som parade sig och under stod det: "Vi jobbar på fler!" Det är min humor:D

Vidare åkte vi till en   annancamping där barnen fick bada och leka av sigett par timmar innan vi åkte hemåt. På vägen hem satt Emma i baksätet och tjurade för att detta varit "världens sämsta semester" och Ida på kvällen ropade "Jag vill åka heeeeeeeeeeeeeeeeeeem!:D

Tur man har humor!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards