Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Fia - 17 juni 2009 10:21

Så var det då den sista dagen på detta jobb. Det är med blandade känslor som jag packar ihop och lämnar. Visst är personalen på Uven jättetrevliga men jobbet i sig är nytt. Detta är fjärde terminen i rad som jag måste byta jobb och jag är jäkligt less på det. Det enda jag begär är att få stanna på en skola i åtminstone ett år! Är det för mkt begärt? Man har precis börjat komma in i rutiner och människor och oskrivna lagar så är det dags att ta sitt pick och pack och dra. Visst man lär sig massor av att kuska runt så här men jag tycker att jag är färdig med det nu! Jag vill inte lära mig mer utan nu vill jag få utvecklas i mitt arbete på en plats där jag hör hemma.

Däremot tror jag att min astma kommer jubla när jag kommer härifrån. De har iofs strikta regler för kontaminerade lokaler och rena lokaler här och eleverna har hygienskåp mm där kläder som varit ute bland djuren ska hållas men det räcker inte för mig, eller mina lungor. Fler elever är vanligt har husdjur och det innebär att ALLA kläder är kontaminerade från början och jag är ju inte jättekänslig men vid långdragen kontakt börjar mina lungor protestera och inflammationen i dem ett faktum. Jag hoppas att den ska lägga sig lite över sommaren eftersom jag tvingas käka maxdoser på pulmicort och massa andra mediciner som inte är bra för bebisen... Känns så där men å andra sidan så mår bebisen ännu sämre av att inte få luft alls när jag får anfall så valet är rätt enkelt. Sååå ingenting ont som inte har ngt gott med sig. Jag kommer säkert få må lite bättre i sommar och höst.

______________________________________________________

I morgon har jag sommarlov! Jo jag vet att vuxna människor inte har sommarlov men är man lärare så är det faktiskt det man har. Semester är det ju inte direkt utan vi har sommarlov. Tycker jag iaf! Ska bli så fantastiskt skönt med långa, slappa dagar med sol, bad och busiga barn. Inga måsten eller tider att hålla och inga tidiga morgnar bortsett från Emmas lägertider nu ett par veckor framåt. Hoppas att vädret kartar på sig också och ffa temperaturen. Att det regnar tycker jag är rätt mysigt men då får det gärna vara 20grader istälet för 8 som det var häromdagen... Man ska åtminstone inte behöva sätta på värmen i huset i juni tycker jag.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards