Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Fia - 18 februari 2016 08:41

Idag är det torsdag. När jag går hem från jobbet imorgon har jag sportlov en hel ljuvlig vecka. Ska bli så galet skönt efter alla infektioner vi haft nu senaste tiden. En chans att få friska på sig och vila. Dock går det ju framåt. Idag är det bara den händige mannen som är hemma från jobbet. Erik är frisk igen. Ida hostar men är inte sjuk. Jag har inte lika förtvivlat ont i halsen längre. Jag var till läkaren i tisdagskväll eftersom det verkligen gjorde så jäkla ont i halsen(ursäkta franskan!). Det spelade ingen roll vad jag gjorde, hur mkt värktabletter jag knaprade i mig. Jag provade tom Naproxen/Voltaren i migrändos utan framgång samt Lidokainhalstabletter från apoteket. Hade ingen som helst effekt. Gör det tillräckligt ont blir man smått desperat. Det gjorde tillräckligt ont. Jag travade iväg till cityakuten för ett halsprov. Somnade i väntrummet så i finfin form.

Halsprovet visade ingenting alls men jag fick utmärkelsen "Kvällens fulaste hals!" Tack för den liksom... Fick bara massa tips om vad jag kan göra för att bli frisk fortare och tja alla hade jag redan provat, utom Echinaguard då. Iofs hade jag gladeligen knaprat antibiotika för att bli av med smärtan men i långa loppet tycker jag att det är bäst att läka ut saker själv. Det får det göra nu. Hoppas att rösten kommer tillbaka snart bara. Det är nog nästan värst. Ingen röst och lungor fulla med segt slem som retar. Jag blev bjuden inhalationer på cityakuten iofs men det hjälper liksom inte att rensa upp i lungorna. Jag skulle behöva nåt annat så jag åkte hem utan. Om jag inhalerat där hade jag speedat igång och inte kunnat sova på hela natten. 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards