Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Fia - 18 maj 2015 13:57

Igår vid frukosten satt jag och den händige mannen och diskuterade att vi borde ringa efter spolbilen för att spola rent avloppet. Det har varit lite egensinnigt sista tiden om vi säger så. Att duscha är samma sak som att anordna plaskdamm i hela duschen och bastun, toaletten nere har med jämna mellanrum helt torrlagts och allt vatten har försvunnit från skålen. Om någon har duschat eller tvättat eller spolat i toaletten nere har det kluckat i slasken uppe. Det är några exempel på egensinnigheter. I går morse satte jag på en tvättmaskin innan frukosten. Heja mig eller hur? Jag körde visst en diskmaskin också eftersom bänken inte var tom sen i lördags kväll. Efter det satte vi oss och åt frukost i lugn och ro. Vi hade trevligt för en gång skull. Hur ofta händer det att ungarna inte gapar och skriker eller startar det 15 världskriget en helgmorgon liksom? Hur ofta händer det att man har tid att sitta och bara prata över en kopp kaffe? Vi satt där både länge och väl. Vi hann ha det där samtalet om spolbilen och vi bestämde oss för att eftersom vi ska ut med 5000:- i cupavgifter nu i slutet av maj kändes det lockande att vänta en månad till. Det var trots allt inte akut och är man händig kan man mkt själv. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord, kollade roliga klipp på youtube och så där också när det nu var lugnt. Tiden gick och klockan 12:30 skulle den händiga mannen stå i kiosken på fotbollsplanen. Jag skulle städa och baka eftersom jag tänkte bjuda på fika efter musikalen så vi börjar greja. En kvart innan kioskpasset skulle börja hör vi Ida ropa från källaren. " Det är översvämning i källaren!" 

Den händiga mannen rusar ner och svär några eder. Det är översvämning i pannrummet. Det händer lite nu och då eftersom tvättmaskinsvattnet rinner ut där och då kan det bli lite stopp om man inte rensar med jämna mellanrum.  Jag får valet att jag antingen får städa undan allt vatten och rensa avloppet eller gå till kiosken. Oj, vilket svårt val!!! Jag borstade håret med turbofart, tänkte borsta tänderna men såg att LIlleman varit på toa och glömt spola så jag trycker automatiskt på knappen. Erik har roligare än roligast för han hoppar runt i vattnet i källaren och ropar: Vi har swimmingpool i källaren. Vi har swimmingpool i källaren."

Sekunderna efter spolningen hör jag ett  mkt konstigt och svårbeskrivet gutturalt ljud från källaren och hör hur någon ropar på Erik " Går för helvete upp från vattnet! Det där är inte bara sköljvatten. Det flyter nåt där!" Erik fortsätter dansa i vattnet och sjunga samtidigt som jag hör ett bröl från källaren att INGEN FÅR SPOLA TOAN ELLER NÅNTING!!!!!!!. Jag smet ut ur huset snabbare än en tjuv.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards