Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Fia - 24 mars 2016 13:22

Snart är det dags för påsklov. Det var precis sportlov men jag klagar inte. Vi behöver verkligen återhämta oss en del efter alla veckor med sjukor. Nu är nästan alla friska eller på bättringsvägen. Jag kunde tex sjunga på kören igår för första gången på sex veckor. Det är så himla lång väg kvar innan jag är tillbaka där jag var för två månader sen men jag kan iaf sjunga igen. Hela registret är inte tillbaka och det är svajigt som tusan men som sagt, jag kan sjunga igen. På söndag ska vi sjunga i kyrkan igen. Vi får se hur många vi blir. Som det verkar nu är det inte många och den enda herren som är tänkt att komma ligger nerbäddad med influensa. Hoppas han kryar på sig!


Ikväll och imorgon är jag gräsänka hemma. Den händige mannen är ute och förlustar sig i år, precis som alla andra år, i Jönköpingsområdet på nåt bilrealterat evenemang. Jag hade tänkt att vi skulle åka iväg en vända tillsamamns men sen blev jag sjuk och Emma skulle iväg på cup så det ställdes in. Jag och ungarna får roa oss bäst vi kan. Emmas cup som hon skulle ha spelat i helgen är inställd men det blev visst match på måndag istället som kompensation. Lite extra träningar på det och så inser man att försäsongen är i full gång.


Jag har också roat mig med att planera lite påskägg. Det blir inte godisstinna påskägg i år utan mer blandat med olika saker. Linnéa tex kommer få fröpåsar och lite såna tilllbehör. Ida får nog nya hårspännen och nån tidning eller hopprep. Erik får nog såpbubblor. Sen blir det nog presentkort på nån affär för de stora och nåt klädesplagg för de små. De ska få lite godis också men ekologiskt tror jag... Eller vi får se vad jag hittar. Till mig själv blir det nog kanhända en och annan ny blomma. Vi had en incident i vintras när det var 20 minusgrader och spjället i öppna spisen åkte igen när vi hade tänt en brasa.  Vi fick så lov att öppna alla fönster i kylan och det var lite bråttom. Vi kan nog utan överdrift säga att blommorna dog som flugor. Innan dess hade vi rätt många blommor. Dagen efter hade vi en kraftigt decimerad skara tappra krigare i fönstren. Det får bli mitt eget påskägg tillsammans med lite ny jord så vi kan börja vårsådden inomhus iaf.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards