Direktlänk till inlägg 1 mars 2016

Jippi!

Av Fia - 1 mars 2016 13:06

Jag har en liten gosse som älskar att sjunga. Han sjunger från det han vaknar till det han somnar nästan varje dag. Han har okcså väntat på att få börja skolan för då får man gå på kör. Det vill han verkligen göra. Det har han längtat efter. När skolan började i höstas är det för många barn som vill sjunga så sexåringarna får vänta ett år. Tragedi för Erik.


Men så fick vi hem ett brev från musikskolan som ligger i kyrkan ett stenkast ifrån oss. Älskar dem! De trollade fram en teatergrupp till Ida så hon fick prova det. Nu när misären kring Erik och sången är total och det känns som flera årtionden till i höst när han kan börja kören så kommer de igen med sin magiska stav och startar en musiklek för sex och sjuåringar. Kombon av att få sjunga, träna rytmik och dans med kroppen är bara så klockren för honom. Behöver jag säga att han är anmäld. Jag anmälde mig så fort jag kunde eftersom jag inte visst om det fanns platser kvar. 12 platser finns det i gruppen och det brukar vara populärt där. Idag fick jag mail att vi ska få veta senast lördag om det finns tillräcligt många anmälda för att starta. In och anmäl hörrni! Lätta på mitt dåliga samvete för att jag inte kunnat gå på Sjungis med honom som med övriga troll.


I söndags hade vi äntligen kalas för Linnéa. Bättre sent än aldrig. Emma fick visst en och annan present också såg jag som missats på hennes födelsedag  Det är alltid kul när (nästan) alla strålar samman. Det blir en fasligt liv men kul är det. Törs knappt tänka på hur det kommer låta om några år när det är fem småkillar som kommer springa runt och låta. Nu är det bara 3,5  Man kan nog påstå att den rätt överväldigande majoriteten flickor i familjen har gått över eftersom de senast fem födda är just bara pojkar.


Nu är vardagen igång igen. På gott och på ont antar jag? Sportlovet gick åt till att försöka hinna bli frisk. Jag är så himla less på att vara sjuk/krasslig nu att jag nästan är beredd att göra vad som helst. Jag har inte varit helt okej sedan nyår liksom även om det varit absolut värst den senaste dryga månaden. Nu är jag bara trött, täppt och hes så det går mkt bättre men JAG VILL KUNNA SJUNGA IGEN!!!!! Det suger att jag inte kan sjunga. Det tar ner mitt humör måååånga steg nerför stegen eftersom just sången är min ventil. Just nu har jag tom slutat ta kortisonet mot astman eftersom den också gör mig hes för att utesluta att det inte är den som spökar också. Samtidigt behöver jag det för att astman inte alls är bra. Det är faktiskt skit att inte kunna sjunga. Pest!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards