Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Fia - 24 februari 2016 07:02

Nu har vi fått tillbaka värmen i nästan hela huset. Den biten där röret gick av får klara sig utan ett tag till men det är bara Emmas rum( och Idas som är under renovering). Emma får ett elelement istället så länge.
Däremot är det ju bekant så att ingen olycka kommer ensam. Förutom influensan som skördat hela familjen utom Ida så har blandaren i duschen nere oxå passat på att gå i pension. Man kan få halvljummet vatten eller halvljummet vatten. Ni kan inte ana hur sugen jag är på att sälja vårt hus nu!

Den äldsta medlemmen av vår gata dog för en tid sen och huset är ute till försäljning. Huset är i sånt skick att rivning är mer troligt och ekonomiskt än renovering. En tomt på 1001 kvadratmeter. Liggande bud är på 3 375 000!! Det är galenskap på riktigt. Vad är vårt hus då värt med dubbla tomten och ett hus i väldigt mkt bättre skick trots allt??? För 5 000 000 kan vi få ett nytt, stort, fint hus i en annan del av Sverige och ändå ha pengar över. Mkt pengar över... Det är på riktigt löjligt vilka priser det är.

Jag börjar på allvar ledsna även på min röst. Jag tappade den för snart två veckor sen och jag hittar den inte igen. Jag driver Emma till vansinne med min tystnad. Vem trodde det liksom ? Idag har jag kör och tja det går sämre att sjunga än prata...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards