Alla inlägg den 13 januari 2016

Av Fia - 13 januari 2016 08:28

Julkalendern är slut sen länge och vi saknar den hemma h os oss. Alla älskade den verkligen. Mina småtroll har dock fortsatt med en sak sen advent. Om man skyndar sig att bli klar på morgonen så hinner man kolla en stund på TV. Hittills den här veckan har jag inte behövt tjata en enda morgon. De har varit klara strax efter sju och får då titta en kortis på tv innan vi åker till skolan/jobbet. Jag kan leva utan tjatet och bråket på morgonen, helt klart. Vad mig anbelangar får det gärna fortsätta hela terminen.

Man får nog också kosntatera att med vinterns intåg på allvar och all snö så tar det lite extra tid att åka till jobbet. Vi brukar åka halv 8 men då kommer jag numera för sent till jobbet. Det tar ganska mkt längre tid faktiskt. Idag åkte vi 7,15 och kom fram till mitt jobb 8,05. Det är inte OK att det tar så lång tid men vägarna är oplogade, överallt!!! Tom 55:an. Det är inte speciellt bra skött av kommunen  Pratade med en taxichaufför som skjutsat hit elever till jobbet. Hon som yrkeschaufför som måste köra runt i en em snö hela tiden var ordentligt trött. Det tar på krafterna. Skäms Uppsala Kommun!!!!!! Lär er av Umeå. Där var vägarna och cykelbanorna plogade innan man kom till jobbet men sköttes även under snöfall. Man kan inte vänta med att ploga tills snön slutat falla eller tills det är över en dm snö som det är nu. Det är alldeles för sent.


Däremot måste jag erkänna att jag älskar snön. Jag avskyr vintern men snön väcker fortfarande den där magiska känslan i mig. Jag vill kasta på mig kläderna och göra snögubbar, snölyktor, grottor, haft snöbollskrig och allting annat roligt som man gjort i sina dagar. Jag älskar snö. Det får gärna bli mkt mer snö än vad vi har nu. Mkt snö och ganska kallt och sen kan det vara så till våren som börjar med dagsmeja och takdropp i mars. Underbart! Jag hatar således inte kylan heller utan regnet, mörkret, snömodden och isen. Den typiska uppländska vintern således. 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards