Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Så där- ordningen återställd!

Av Fia - 7 januari 2016 10:45

Nu börjar jobbet och jag trivs hemma men det var roligt att få komma iväg och träffa kollegorna, surra lite med dem och inte behöva låta som en trasig grammofonskiva hemma. Enda nackdelen är väl morgonen då. Det är inte humant att gå upp klockan sex. Jag tyckte inte det men jag kan garantera att Erik inte tyckte det heller eftersom han kröp ner hos mig kl sex och ville sova vidare. Ida var om möjligt ännu tröttare. Hon har varit hos mormor en vecka och lagt sig till med aningens annorlunda tider än hemma. Typ gå upp till lunch  Gissa hur trött hon var!?!?! Hon orkade inte ens bråka i morse utan gick på autopilot. Jag fick tom på henne lite yllekläder imorse utan bråk!!! 20 grader och utevistelse kräver iaf ett yllelinne. Det blev en kofta också utanpå tröjan så jag är nöjd. Om man köper en kofta med ull i och glitter så kan man använda den!


Vad har ni gjort på lovet då? För egen del blev inte lovet som det brukar. Mormor och morfars bortgång före jul förstörde i mångt och mycket min julkänsla. Jul var trevligt, absolut, men julkänslan har jag börjat få nu sista dagarna istället. Vi kanske skulle kunna få fira jul i helgen eller till tjugondag knut  Barnen har haft en toppenjul så de har inte direkt lidit av det och det är huvudsaken. Däremot brukar vi alltid åka till sjön på loven. Det har vi inte gjort. Funderar på att göra det i helgen istället men vet inte hur planeringen ser ut i övrigt med träningar osv. Det vore kul och skönt att få komma dit, kontemplera runt elden, fixa lite mat och bara låta ungarna och hunden härja. Fritte kan ju försöka plurra genom isen den här gången som han gjorde när mamma var där förra veckan. Det är ganska jobbigt att försöka lyfta upp en 50kg hund från vattnet när isen inte bär så där jättebra. Det fick bli den något smärtsamma varianten med nackskinnet och svansen tydligen. Vi har en sele till honom så den får han nog ha om vi åker dit! Aningen lättare om man har nåt att ta tag i.


Nyår blev även det aningens annorlunda i år. I vanliga fall firar vi med ett par kompisar men mamman i värdfamiljen var tvungen att jobba på nyårshelgen. Festen blev inställd och vi gick aningens förvirrade och funderade på vad vi skulle göra. Tämligen omgående kom Emma och frågade om hon fick fira nyår med tonårsgruppen om de hittade någonstans att vara. Vi erbjöd vår källare för ändamålet samt garaget/gymmet/tonårslyan för musiklyssnande. Dagen före nyårsafton fick vi veta att det skulle bli hemma hos oss för ingen annan hade hittat en bättre lokal. Linnéa valde att åka till en kompis och fira istället och Ida åkte till mormor så jag, den händige mannen, Erik, Emma och ett gäng tonåringar i åldern 13-16 firade in det nya året. Ett fantastiskt gäng tonåringar som man verkligen kan vara stolta över.


I övrigt under lovet så har vi mest bara umgåtts med familjen, spelat en himla massa UNO med Erik, pratat, tittat på TV, umgåtts med släkten, kusinerna har fått leka och sånt man gör på lov när tiden finns. På det stora hela ett gott lov!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards