Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Det börjar närma sig jul

Av Fia - 17 december 2015 09:19

Jag måste erkänna att jag har ingen som helst julkänsla i kroppen. Det skulle lika gärna kunna vara höstlov som kommer nu men som varar lite längre. Jag är däremot nästan klar med julklapparna. Eller, jag är nog klar bortsett från nånting mer till Emma. Min garderob är full med saker som ska slås in men ingen julkänsla för det. Däremot talar tröttheten om att det behövs ledighet. Alla är lite slitna just nu. Trötta, småsnoriga och hängiga. Emma har varit hemma hela veckan med nån slags magsjuka som aldrig bryter ut. Hon mår bara intensivt illa nästan hela tiden. Krävs inget geni för att förstå att det kommer från min faster som var här i lördags för att sen bli sjuk på kvällen och som sen varit sjuk länge. Stackarn!

Mamma och jag planerade julaftonsmaten i förrgår när jag var dit. Läget är under kontroll.

På lördag ska bokcirkeltjejerna komma över till mig och fira mig eftersom de var magsjuka i lördags. Då ska det komma en målare också som ska lämna en offert på ommålning i ett par rum. Vi tänkte måla om Idas och vårt sovrum är tanken men vi måste kolla vad det kostar också. Vi har valt att anlita nån veteranpool. Lite billigare än att låta en målarfirma göra det. Jag tyckte vi kunde bekosta att färdigställa köket också samtidigt så det blir gjort nån gång....


Vad ska ni göra på jullovet? Jag har inte kommit så långt i min planering. den 23 är det kalas, julafton hos mamma. 25 funderar jag på att åka till sjön igen och den 26 ska vi vara hemma och fira lilla julafton med svärsläkten. Nyårsafton har vi firat de senaste åren hos en och samma familj. I år blir det inte så så vi vet inte vad vi gör där än. Får planera om lite tror jag. Emma skulle vara med tonårsgruppen från kyrkan iaf förstod jag så vi lär väl hålla oss hyfsat nära hemma. Kanske skulle bjuda hem dem istället???



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards