Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Fia - 27 oktober 2015 18:30

HKH Kastrullkungen och HKH av Pottskåpet

De saknar vissa spärrar så de är aningens stökiga och olaterna har fått utvecklas hämningslöst men nu har de iaf flyttat in.

Av Fia - 27 oktober 2015 13:59

Ibland drabbas jag av sjukdomen. Ungefär en gång om året verkar det som, inte årstidsbundet alls utan det bara kommer och slår mig i skallen och så sker det. Det är nog tur å andra sidan för hur skulle det se ut utan sjukdomen`? Törs man knappt tänka på tror jag. Vi skulle inte kunna bo där vi bor annars om jag inte hade den här sjukdomen. Rensarsjukdomen alltså.

För två år sen fick jag och maken den samtidigt eller om jag smittade honom eller vad det var för han lider inte av den i vanliga fall. Han är nog mer offer under sjukdomen "kan vara bra att ha"   Då för två år sen, eller är det tre, så rensade vi hela vinden från allt skräp. Allt som var för litet för barnen men även alla böcker man samlat på sig under åren. Ni vet de där som kanske inte riktigt är så fina utan gärna hamnar i vinden(Jackie Collins, Danielle Steele och ni vet tantsnusket). Sen dess har jag försökt röja innan det kommer upp på vinden. Nu är det dags igen.


Igår skänkte jag bort två kassar med kläder till kyrkan eftersom de har en flyktingfamilj med fem barn i deras lägenhet. Eller hade snarare. De har dragit vidare. Kläder behövdes iaf. Erik har växt ur allt i str 104-116 nu så det fick skickas vidare. En hel del vinteroveraller, galonisar(fodrade och ofodrade), skor i nyskick men även en hel del innekläder. Jag har två kassar kvar med sånt som kan langas vidare och de ska en kompis få som har en insamling just nu. Däremot måste jag shoppa lite nytt till Erik. Eller mkt faktiskt. Han har två par jeans, tre par mysbyxor och typ fyra tröjor just nu. Han har börjat växa ur kalsongerna också som han fick när han slutade med blöja i stlr 86/92. Ingen kan anklaga honom för att han är stor över rumpan iaf   


När jag ändå rensar så passar jag på att kolla förrådet med vinterkläder lite noggrannare. Jag tror att vi iofs behöver komplettera lite och Eriks vinteroverall kommer inte räcka hela säsongen men jag tror nog vi överlever denna vinter med om nu nån var orolig för det  


När man ändå är i tagen hemma kan man fortsätta på jobbet. Nu under studiedagarna har jag rensat och sorterat in alla elevalster/böcker/skrivblock/stenciler/häften i respektiva pärm som också iordningsställts. Det är långt ifrån tomt på skrivbordet men det är iaf väldigt mkt tommare än vad det var imorse iaf. Kan jag gå på ledighet nu? Imorgon har vi hemmastudier och boken vi ska läsa är redan läst så jag är ledig  . Frågan är vad vi ska hitta på? Det blir nog sjön en dag iaf för att inviga min nya gjutjärnsgryta. Eftersom två av barnen är som kalvar på grönbete i energinivå så passar det bra. Vi hade också pratat om att Emre skulle till oss en dag. Får kolla upp det! Kanske kan hitta på ngt med kusinerna? Vi får se!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards