Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Fia - 21 oktober 2015 17:31

Jag har varit gräsänka några dagar men när han åkt och jag var iväg på fotboll så kom jag på att jag glömt och fråga vilken dag han skulle komma tillbaka. Ingen kan säga att jag har överdrivet kontrollbehov iaf   Den händige kom tillbaka igår. Ordningen är återställd.


Själv får jag erkänna att jag inte skriver så mkt här just nu. Jag får mitt skrivbehov tillfredställt på annat sätt måste jag erkänna. Jag skriver och skriver när jag får tillfälle och det har blivit några sidor hittills. Däremot har jag ingen aning om vad jag håller på med. Jag har inte ens bestämt i vilken form jag ska skriva. Eller ens OM jag ska skriva något på riktigt och i såna fall VAD? Jag har massor med berättelser som lurar så vi får se. Ffa en är jag intresserad av att undersöka närmare. Jag är ju en sån som får en tanke eller en idé och skriver vidare utifrån det. Historien kommer till mig under skrivandets gång liksom. Jag är sämst i världen på att skriva planerat så förvänta dig inga deckare från mig  Förmodligen blir det bara ännu fler saker i skrivbordslådan. Men jag kanske iaf kan slutföra en del saker jag påbörjat men aldrig slutfört. Jag har en text som heter Släcka bränder som tom jag tycker är bra skriven än så långt. Jag kanske skulle slutföra den??? Det är ju det som är svårt. Jag skriver på humörbasis och om jag blir avbruten är det ganska svårt att komma tillbaka just dit igen. Just den texten är skriven i en anteckningsbok så jag måste hitta den först... Wish me luck! Jag skrev den en studiedag på lunchen när jag var iväg med jobbet. Jag blev lämnad ensam några minuter och det räckte för att jag skulle komma igång. Sen dess har den befunnit sig där i ofärdigt skick i anteckningsboken.

Jag får väl säga tack till Linda som lurade tillbaka mig på skrivandets väg!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards