Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Fia - 1 oktober 2015 09:32

Jag erkänner villigt att tiden räcker inte till! Hur i hela friden kombinerar man heltidsjobb med att ens hinna med det allra viktigaste hemma som att ungarna får rena kläder på kroppen? Det krävs nog någon duktigare person än mig då. Jag hinner inte! Jag kör en maskin på morgonen, hänger den på kvällen när nästa maskin körs igång. Det är rutin. Två maskiner om dagen är minst en för lite. Det blir en dag i tvättstugan på helgen.

Disken kör jag igång efter middagen men vänta nu, Den tar inte slut? Hela bänken är full så minst två maskiner om dagen.. Varför? Ja börjar man summera så blir det minst 6 koppar till frukost+knivar och osthyvel, mellanmålglas och vattenglas sisådär en sex stycken, middagsdisk för minst sex stycken + matlagningsdisken då i form av kastruller, knivar, skärbrödor, stekpannor osv. Lägg sen till matsäckar som oftast är med till någon, kvällsfika osv. Det blir lite disk.


Städning ska vi inte prata om! Det är väl främst där problemet finns. Det hinns inte med. Alls! Det får bli en dag på helgen det med för att hinna i kapp. Och på helgen har man ju inte behov av att göra roliga saker också kanske? Tiden räcker inte till. Hjälp! Ge mig era bästa tips om ni har några?!


Den här veckan törs jag inte ens tänka på hur det blir. Jag är borta alla kvällar och i helgen är det också fullt ös hela tiden. Jag börjar förstå varför man skaffar städhjälp... Fast jag gillar själva städningen egentligen. Däremot tycker jag verkligen inte om det eviga plockandet. Och det slipper man tyvärr inte med städhjälp så då är det kanske tur att vi iaf inte kan skaffa någon sån  


Idag ska jag hämta Linnéa och hennes kompis A i skolan och skjutsa ut dem till stallet. Ska bli skoj att se mina gamla hängtrakter från när jag var 12 och uppåt även om jag inte kan följa med in. Ibland tycker jag inte om att vara hästallergiker. Läs hela tiden. Jag älskar hästar. Om jag vara var lite allergisk skulle jag nog skita i det och rida ändå men det går dåligt nu. Reaktionen är lite för jobbig för att vara värd det. Jag får åka hem och uträtta mirakel hemma istället innan jag åker vidare till körövningen. Dessutom har Emma och Ida fotbollsträning igen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards