Alla inlägg den 23 september 2015

Av Fia - 23 september 2015 09:58

Det fick jag av pappa igår och det är nu omvandlat till ungefär 5 liter lingonsylt. Finns det nåt bättre än det? Erik älskar lingon. Han ratar det mesta i syltväg om det finns lingon. Och vi fuskar inte med det och köper den där billiga när egenkokade är slut. Det går inte. Det måste vara rårörda lingon för de andra smakar ju inte lingon?! I min hemkokta är det oockså socker men inte lika mkt. Det får gärna dra i kinden av syran men ändå smaka lite sött. Då är det rätt mängd  


Idag har jag en tonåring hemma som är sjuk. Hon är hes, har ont i halsen och så har hon lovat att baka och servera till föräldramötet ikväll... PLaneringen blir finfin. Hon har fått ett recept på kardemummakaka som hon får baka idag. Tanken var chokladbollar men jag tror inte nån vill äta såna gjorda av en sjukling så det fick bli andra planer istället. Inte har vi några ägg heller så det fick bli en variant utan. Kardemummakaka är så gott iaf så det gör ingenting  


Emma får peta i sig en alvedon eller så ikväll och hänga med till serveringen iaf. Förkylning finns överallt ändå. Det är skillnad på magsjuka. Den bör man hålla för sig själv. Hennes klass har lovat baka till alla föräldrar till föräldramötet ikväll. Det blir nog bara en sisådär 200stycken  Bra pengar till klasskassan! Sen räknar jag iskallt med att jag åker dit på att vara klassförälder kommande år. I sexan delades vi föräldrar in i fyra grupper, en grupp per år och jag gissar att L borde komma nu i åttan eftersom det inte kommit innan. Funderar på om vi skulle boka bord till marknaden i Gamlis och sälja där. Får se vad övriga föräldrar säger. Det är ett bra sätt att få in lite pengar tycker jag.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards