Alla inlägg den 11 september 2015

Av Fia - 11 september 2015 17:03

Planen för dagen var att sluta tidigt, hämta Ida (Erik skulle till en kompis som han verkligen längtat sen i våras efter att få leka men varje gång är någon av dem sjuka) och sen hem för att göra stordåd på städfronten. När jag åkte imorse såg jag att plastpåsen till komposten hasat ner och utanpå/ovanför den har någon öst på massa gosiga saker till komposten. Jättetrevligt. NOT!

I övrigt ser det inte mkt bättre ut hemma. Den händige mannen röjde källaren förra helgen när jag var ynklig i migrän. I veckan som varit har det varit nåt nästan hela tiden eller så har man varit själv med barnen och då hinner man inte mer än det nödvändigaste heller.  Tiden räcker inte till när man jobbar heltid. Det är bara konstatera. Huset är en katastrofzon, varken mer eller mindre. Maten blir lidande för man hinner inte direkt göra köttgryta när man kliver in genom dörren klockan kvart i fem, träningen börjar halv 6. Det blir lite för mkt skitmat i min mening. Tråkigt men sant. Om man hann på helgen skulle man kunna förbereda iaf några middagar i förväg men helgerna rusar också iväg... NÅja, det får gå och gör det inte det så går det ändå. Typ  

Nu tänkte jag kanske inte ondgöra mig över tidens brister iaf.


Idag på morgonen när jag kom till jobbet fick jag ett meddelande på mobilen. Eriks lekdate var inställd idag med. De var sjuka denna gången. Jag visste att jag skulle få hämta en väldigt ledsen Erik så jg ställde in mig på det och att jag måste hitta på något som plåster på såret. Funderade lite fram och tillbaka och sen kom jag på det. Det där stället som har precis allting mellan himmel och jord. Leksaker, husgeråd, lakan, dukar, böcker, filmer, barnvagnar, you name it-they've got it! Billigt! Vi åkte till Kupan! Jag fick dessutom med mig Emma vilket jag inte trodde men kanske lockade böckerna? Linnéa stannade hemma men vi fick en bokbeställning av henne.


Vi shoppade på oss rejält idag. Jag hittade massor jag gillade. Två stora dukar som man inte behöver vara rädd om utan kan tvätta och byta vid behov och en mindre. Lite nya kökshanddukar, någon var hemvävd med borderi på. De är alltid roligare tycker jag. Dels är de fina men så håller de så oändligt mkt bättre än nyare. Jag hittade två matchande lakan med spets på också, ni vet mormorslakan som man hade till de där förhatliga yllefiltarna när man var liten. Iaf min mormor hade såna. Jag ångrar att jag inte köpte dem. De kostade 50kr styck och ni vet hur det är. Det är nog lite dyrt ändå???? Pucko! 50 spänn för ett lakan som mina barnbarn kan använda är väl för bövelen inte dyrt! Jag får åka tillbaka imorgon och hoppas de är kvar.

Vi köpte lite böcker till barnen, nån film, ett dataspel och så hittade Emma kläder där??? Jag trodde aldrig hon skulle nedlåta sig till det men hon kom glad i hågen med flera märkeströjor. Det är nog helt ärligt dagens riktiga överraskning. Men är hon glad så är jag glad och det är nog svårt att hitta tröjor från bla Gant och Ralph Lauren för en spottstyver nån annanstans  

Vad köpte vi mer? Jo, jag köpte massa rostfria fat i olika storlekar. Mest små som vi kanske kan använda som tallrikar när vi är vid sjön är tanken eller som förvaring i kylen. En ny mjölkkanna också hittade jag och en sockerskål till svärfars bitsocker  Erik köpte en mugg till sig själv. Han har tydligen saknat en egen mugg så nu är det åtgärdat. För detta betalade vi 415kronor. Det kändes som ingenting och jag ångrade mig på en gång över de där lakanen. Pucko!

Och mamma, om du skulle hitta såna där yllefiltar så lägg beslag på dem. Jag är intresserad. Jag har en konstigt barn som tycker om tyngden i dem. Hon sover bättre med tungt täcke än lättare. En yllefilt borde vara perfekt eftersom hon dessutom är varmblodig av sig. Och sen som överdrag till fryslortarna också. Det gör inget om de sticks för jag kan kura dem så sticks de mindre. Vi försöker få bort fleecefiltarna/tröjorna eftersom de släpper ut massa plastpartiklar ut i haven.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards