Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Fia - 24 augusti 2015 12:12

Jag vet inte om det är molnen på himlen som gör det men idag har jag insett att hösten snart är här och att vi måste börja planera höstkläderna. Det är enklast att sprida ut kostnaden över ett par månader istället för köpa allting samma månad så det är lika bra. Jag försöker komma ihåg vad vi har kvar sen förr och kommer inte på så där väldigt mkt. Jag vet att vi hade en 2delad ullfrottéoverall till Erik förra året. Då var den lite för stor men jag misstänker att den i år är för liten trots det. Han har liksom växt mkt i sommar. När jag tvättar hans byxor så inser jag att småbarnsperioden är helt klart slut. Han har låååånga ben på sina byxor. Jag gissar att jag kommer behöva köpa en till sån overall att ha under jackan i höst och under overallen i vinter. Jag tror hans stickade ulltröja är för liten också. Det brukar bli en sån varje år också även om jag förra året tog i storleksmässigt och köpte för stort. Vinteroverallen hoppas jag ändå han kan ha. Jag har för mig att man kan förlänga armar och ben på den. Jag tror inte livet blivit så mkt större utan det är nog mest på bredden(jo faktiskt för alla kalsonger/badbyxor i stlr 86/92 är för små nu) och armar och ben som växt. Det märker vi gissar jag när jag provar.


Ida kommer troligen behöva allting nytt. Det var gränsfall förra året. Dessutom var det det där med dragkedjor och Ida.... Det går inte ihop. Tre jackor på förra säsongen som gick sönder. Hon är helt fenomenal!


Bortsett från att göra nåt så deprimerande som att planera höstkläder så var vi faktiskt och badade igår. Hela dagen var det fullt fart. Kalas för Ida, lek innan det. Erik var hos mormor, Linnéa lekte med en kompis och Emma liksaså fast jag vet inte om man kan säga att de lekte precis  Jag kände på eftermiddagen att jag ville göra nåt eftersom det var så fint väder. Jag bakade en kaka och packade lite rester som fick duga som matsäck och så åkte vi förbi mormor för att hämta Erik innan vi landade vid sjön för att iaf avsluta helgen trevligt. Det blev ingen lång badstund för barnen men de fick iaf plaska en stund, ha lite vattenkrig innan vi styrde kosan hemåt för att avsluta kvällen med duschning och tandborstning. Jag fick mig en liten vända i skogen också. Jag tyckte vi kunde ta en genväg till bilen genom skogen. Tanken var god men tja, det blev lite mer utflykt av det och lite mer äventyr och upptäckande av ny mark. Jag fick mig en lite längre promenad över stock och sten än tanken var kanske men det var rätt kul att klättra över/krypa under nerfallna träd, kliva över oändligt antal stenar osv innan jag kom tillbaka till stranden och kunde gå den rätta vägen till bilen. Hade fakttiskt ingen aning om att det låg ett hus en bit in i skogen?? Precis vid sjökanten. Ett litet paradis kan jag tänka mig att det är.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards