Alla inlägg den 17 augusti 2015

Av Fia - 17 augusti 2015 14:08

Planeringen inför kommande läsår är igång. Jag har pratat och mailat med Linnéas lärare nu om hur vi ska lägga upp lektionerna i år. Linnéa vill gå på kör som kommer vara på onsdagar denna termin. Kruxet är bara att då har hon slöjd hela året och skulle missa det hela året. Det fungerar inte. Vi måste ta och tänka om hur vi ska göra. Kör finns det, med kompisar, på kvällstid också. Onsdagar kl 16-16,45. Dit kan hon antingen åka buss eller cykla. Gå funkar också om hon hellre vill det.  Jag måste prata med Linnéa hur vi ska göra. Nu blir det svårt med kören i skolan iaf. Måste iaf sätta mig ner och prata med henne om aktiviteter. Vill hon dansa? Gå på scouterna? Spela fotboll? Sjunga? Det räcker nog med två saker säger jag helt spontant. Fotboll utesluter nog alla andra också. Det är träning 3 dagar i veckan + match. Hennes ork är begränsad.  Jag vet att hemskolan vill ha Linnéa en heldag på skolan. Vi hemma och skolan upplever att hon varit helt slut på onsdagen efter att ha varit en timme i klass och sen kör på¨det. Det känns inte aktuellt med heldag då.


Jag har också försökt få tag på transportcentralen. Det är de som ordnar taxi till skolstarten imorgon. Imorgon halv9 börjar Linnéa skolan. Vi har fortfarande inte fått besked om vilket bolag, vilken chaufför eller vilken tid taxin kommer. Varför kunde man inte bara låtit Lisa på Uppsala taxi fortsätta??? Det fungerade helt friktionsfritt och var precis så flexibelt som det måste vara. Vi smsade på morgonen om barnet var sjukt och meddelade igen när det var dags att åka. Ville de åka till kompisar? Inga problem! Var chauffören sjuk meddelades vi alltid om byte av chaufför med namn och telefonnummer. Då fungerade det helt problemfritt. Nu fungerar ingenting... Jag är så jäkla förbannad att det faktiskt inte finns ord för det. Här pratar vi om barn som inte kan/vågar prata med okända eftersom de har hörselskador och/eller språkstörningar. Vi föräldrar förväntas alltså bara släppa iväg våra barn vind för våg utan säkerhet? Skulle inte tro det!!! Det kommer nog bli en insändare i tidningen på det här.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards