Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Med varenda unge

Av Fia - 7 augusti 2015 16:30

Det finns kanske barn som gillar att städa. Mina barn gör det inte. Alls faktiskt! Inte bara ogillar de att städa. De hatar det verkligen. Det är krig varenda gång. Jo, vi plockar upp varje kväll om möjligt men det är likafullt krig varenda eviga gång. Är det lite leksaker går det an men är det krigszon så är det mer undanflykter, mer gap och skrik, mer tårar. Det hjälper inte att hjälpa till att städa. Då sätter sig aktuellt barn och tittar på och struntar att städa själv så det har vi slutat med. Det är trots allt inte jag som stökat till...


Idag var det dags för den där händelsen som alla våra barn själva valt. Efter en hel dags strid om städningen så slutar det med att jag tar alla, varenda leksak i hela rummet, och slänger det i svarta sopsäckar. Sen står ungen där utan leksaker, utan nalle, utan böcker och har en säng men inga leksaker. Där är vi idag. Varför ska varenda en av mina ungar vara så envis att det blöder(inte bokstavligen!) innan de fattar att jag skojar inte och att alla leksaker är verkligen borta(på vinden och i förrådet men vi säger på soptippen...)? Och nej, alla leksaker har hittills inte tagits fram än med något av barnen men däremot kan man ju återvinna till nästa barn  Eller julklappar eller nåt. Däremot blir det ett väldigt tomt lekrum ett tag. Väldigt plastfritt. Och lättstädat förstås. Och nej, vi ska inte ha fler barn. Vi är fulltaliga. Idag är jag dessutom en rätt less mamma efter en hel dags bråk om städning. Solen skiner. Jag vill vara ute istället! Varför ska det vara 30 grader varmt den enda dagen när jag måste ta tag i alla skittråkiga saker  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards