Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Fia - 10 juli 2015 15:44

En vecka i husvagn kan vara himmelskt eller helvetiskt. Med tanke på vädret som väntas, regn regn och mer regn gissar jag mer på det där sista i blöt och fuktig version. Jag har packat kläder och ännu mer kläder för alla väder och typ dubbla ombyten eftersom det säkert kommer gå åt. Regnig match=nya kläder, regnigt Liseberg =nya kläder. Om solen skiner kanske det hinner torka men troligen kommer hela husvagnen vara fuktig och kläderna kommer inte torka så tja, mkt kläder blir det till barnen iaf. Jag har typ inga kläder iaf. Två par byxor och några fler tröjor är det jag har efter att ha tvättat allt. Och två kjolar som båda har hål i sig ;(
Jag ska iväg nu och köpa impregnering till allas ytterkläder. Inga höll tätt i älgjakten så räddas det som räddas kan.

Av Fia - 10 juli 2015 00:19

Imorse när jag precis vaknat fick jag ett sms. Det var från Karin som undrade om hon fick komma förbi. För henne var det nog förmiddag och ganska sen sådan. För mig var det morgon fortfaande. Jag har visst blivit sjusovare. Inga barn som tvingar upp en på morgonen längre och det är ganska skönt att sitta uppe när alla somnar. Lugnt och skönt och inget som avbryter och stör. Me like liksom.

Vi hann upp ur sängen och börjat tänka tanken att äta frukost så kommer Karin in. Då hade de dessutom hnnit med att strosa runt på Krauta en timme eller så. Som sagt, vi skulle äta frukost. Vi är lite olika i fas  


Efter lunch sen lämnade Karin och jag alla barnen utom minstingen A kvar hos den händige mannen och drog till kupan. De har 70% rabatt just nu eftersom de är utförsäljning för att få plats med andra saker. Jag åkte dit och förväntade mig inte hitta så mkt. Böcker finns det hur mkt som helst av men tiden och tålamodet hos småfolk inbjuder inte till att botanisera så jag får göra det en annan dag. Däremot tittade jag runt lite bland husgeråd. Hittade ingenting som jag verkligen ville ha så jag gick vidare till barnkläder. Hittade ett par vita capribyxor till Ida och ett par röda överdragsbyxor om det regnar. Hon är mästare på att slarva bort sina eller alternativt få sina stulna/lånade på obestämd tid oavsett hur stort och tydligt jag namnar alla plagg. Svarta överdragsbyxor försvinner samma dag, utan undantag och inga kommer tillabka trots att jag letar och letar och letar på skolan. De försvinner... Hon får inga svarta längre och inte blå heller. Övriga färger hittar jag inga alls i itllräcklig storlek??? Kan inte stora tjejer också ha rosa överdragsbyxor? Eller egentligen vilken som helst utom just blå och svarta??? Hennes vita täckbyxor fick hon behålla hela vintern så ungen kan bevisligen hålla ordning på sina kläder. Det är uppebarligen nån som hjälper till. Nåja, jag hittade ett par klarröda byxor nu i rätt storlek. Inte jättemysiga men de får duga när det regnar. Huvudsaken att hon iaf slipper bli blöt. När jag strosade runt där inne hittade jag två dukar också. Allt för den fasila kostnaden av 23 kronor. Sån shopping är roligt när det knappt kostar nåt.


När vi ändå var ute och rörde på oss åkte vi till Ica för att köpa citroner till min flädersaft. Tajmingen är inte den bästa men jag satte den idag så får mamma färdigställa den om några ddagar när jag är i Göteborg och på Gothiacupen. Hon verkade inte protestera så högljutt så det går nog bra.


Jösses, om en dag åker vi ner itll Göteborg. Jag har inte ens börjat packa än men tvättat klart har jag nästan gjort. Emma kom med en laddning från sitt rum idag men annars så har jag tomt i tvättstugans alla korgar. Bänken med ren vikt tvätt är desto fullare. Det ska få flytta in i garderober och i husvagn imorgon tänkte jag.


Jag försöker också få den händige mannen att inse att vi kommer iofs bo förbaskat trångt i vår minihusvagn men jag tycker att vi kan bädda dubbelsängen med bäddmadrass. Sängen är ohyggligt hård och obekväm annars tycker jag. Jag får ont i ryggen av hårda sängar och jag ser inte fram emot att vara totalt ledbruten i en vecka. Det vore skönare om vi kunde bädda med bäddmadrassen också men då kan vi inte bädda undan allting och göra det till soffa om dagarna... Just nu möter jag ett visst motstånd men jag tycker väl att vi kanske klarar oss med det lilla bordet. Trångt som sjutton ja men ändå... Vi får se vem som vinner det här  

Nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen. Klockan är snart ett och ögonen är lite tunga just nu.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards