Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Fia - 24 juni 2015 21:01

Vi fick ett kort med posten idag.

Och sen nyfiket vände jag på det.

Det hade jag aldrig trott att vi skulle få ett tackkort för presenten ! Det var så himla självklart att bästa fröken skulle få en present. Hon är värd sin vikt i tusenlappar. Vi har inte alltid haft samma åsikt om saker men när det gäller barnuppfostran är vi nog snudd på kopior? Kommer sakna bästa personalen massor. Än har jag inte fattat att dagis är slut, för gott.

Av Fia - 24 juni 2015 15:30

Inga barn fortfarande i det här huset om man räknar bort tonåringarna då som inte gör så mkt väsen av sig före middagsdags. Klockan nio på kvällen vaknar de till för första gången känns det som och då ska det fixas och grejas. Det blir ett brutalt uppvaknande imorgon när hon ska iväg på cup. Samling vid strax efter tio, tidiga morgnar och så måste hon äta frukost. Emma äter inte frukost. Vi har kämpat med det sen hon slutade med nutravälling. Det går inte. Hon tycker inte om bröd, inte mjölkprodukter, inte gröt, ingenting som brukar vara en vanlig frukost. Några förslag? Smoothie försökte vi ett tag. Det gick ett par dagar sen var det kört. Enda gången hon äter är när det finns middag kvar som hon gillar och som är god att värmas upp. Hur ofta händer det liksom... Hon är kräsen. Hon äter middag när det serveras utan knussel men just frukost är inte gott och hon är aldrig hungrig. Då måste det vara nåt riktigt gott för att hon ska peta i sig det.


Idag roar jag mig med att maila med kansliet oh tränarna för jag beställde en overall i februari när det kom ut en förfrågan. Nu har dessa kommit men Emma fick ingen. Hennes beställning uppmärksammades aldrig. Lite irriterad måste jag erkänna. Inte finns det några på lager hos kansliet heller. Emmas overall är både för liten och trasig men den får väl duga ändå nu. Inte mkt att välja på.


Förutom att maila så tvättar jag järnet. Emma åker imorgon, tvättstugan svämmar över eftersom ungarna städat sina rum och före midsommar tvättade jag mer än tio maskiner. Det syns inte längre. Då var det under kontroll. Det har gått över. Nåja, jag har inte så mkt annat för mig så jag kan tvätta.


Mamma har ringt också. Ida har snedtänt på sina mediciner. Andra gången det händer. Hoppas att det är sista gången också. Det är otroligt jobbigt för hennes dessa dagar. Det är som att något tar över henne och hon blir tokarg hela tiden på allt och alla för att sen gå över och då gråter hon hela tiden. Ungefär som hon är utan mediciner men förstärkt x10. Stackars liten.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards