Alla inlägg den 13 maj 2015

Av Fia - 13 maj 2015 09:57

Jag har då verkligen ingen lösning. Han somnar så fint i sin säng och sen kommer han tassande. Ibland redan innan  jag gått och lagt mig och ibland så sent som på småtimmarna men han kommer trogen som en hund och ska sova på min arm. Det är jättemysigt. Men för Guds skull, sluta provsmaka på allting från jordkokor till sand och vad du nu får tag på. Det finns mat hemma varje dag! Och börja tvätta händerna! Jag delar för all del gärna säng med honom(nåja..) men inte med maskarna han envisas med att få lite nu och då. Vi har en maskunge(Erik) och en Lus(Ida). Jag vill gärna tro att masken blir bättre när barnen blir större och de lär sig vanligt folkvett som att inte klia sig i rumpan  Tills vidare fortsätter vi väl att finansiera apoteket... Lössen verkar det inte finnas någon ände på även om vi inte har några just nu. Vi kan ju alternera lite... Inatt slipper jag iaf skiten honom eftersom han har övernattning med dagis. Och jo, han har fått medel innan  Det brukar allitd finnas nån tablett kvar sen förra vändan i medicinlådan.


Ikväll ska jag ägna mig åt att bränna massa pengar på idel tråkiga saker. Vi ska köpa hö och pellets till kaninerna. det går väl an. De stackarna behöver ju få äta liksom. Sen ska vi storhandla på apoteket. Jag har slut på allt. astmamediciner, smärtstillande, linsvätska, maskmedel osv. Frågan är om jag ska köpa upp mig på lusmedel när jag ändå håller på. De små rackarna brukar inte komma om vi har sånt hemma  


Idag är det Linnéas namnsdag och som alltid så innebär det att man får önska sig middag. Vi får se vad hon önskar sig. Hon sade i morse att hon är less på all mat i hela världen i morse utom lax i ugn med citronsås. Hon har en period igen där hon inte äter så där jättebra. Hon har det lite nu och då och det brukar sluta med näsblod pga det. Det borde börja komma nu för hon har inte ätit på ett par veckor nu. Det som gått i är mitt hembakade bröd och O'boy. Man överlever kanske på O'boy men knappast något som man frodas på. Efter 11 år vet jag att det går över men jösses vad orolig man varit genom åren för att ungen skiter i att äta.






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards