Alla inlägg den 7 maj 2015

Gos

Av Fia - 7 maj 2015 16:05

Jag ska bara gosa lite mamma innan jag leker vidare sade Erik och lutade sig mot mig <3

Hur ska jag nu få nåt vettigt gjort? Han ligger mot mitt bröst och snusar så gott att jag själv gärna skulle göra honom sällskap i drömmarnas land en stund.

Av Fia - 7 maj 2015 09:37

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar att få möta ungdomar och se dem utvecklas både mentalt och själsligt. Här har vi också förmånen att kunna bemöta alla elever på ett korrekt sätt och får möjligheten att verkligen undervisa på individbasis. Behöver man enskild undervisning? Nemas problemas! Behöver man ha det på ett visst sätt så fixar vi det. Det enda vi inte kan styra över är pålningen utanför fönstret från byggarbetsplatsen där men bortsett från det så får alla elever sina behov tillgodosedda i en lugn miljö utan störningsmoment. Underbart! Det visar sigh också. Många av våra elever har varit den där "ungjäveln" som gapar och bråkar på andra skolor. Den där som aldrig kunde sitta still och som vandrade i korriodoren snarare än satt på stolen. Den där som aldrig kom till skolan. Hos oss bråkar ingen. Det finns liksom ingen arena att bråka på. Vem ska se det? Det är aldrig så många på plats samtidigt att det förekommer.  


Men hur mkt jag än älskar mitt jobb så ibland saknar jag vanliga skolan. Vissa moment inom vanliga undervisningen är faktiskt riktigt roliga. Igår förhörde jag Emma på klassikerna. Jag läser mkt och gärna och just litteraturhistorian är absolut roligaste momentet inom svenskan om du fårgar mig. Nu sitter jag här på jobbet och saknar undervisning i helklass där man får grotta in sig i just ett sånt ämne och där man får bedriva undervisning i storklass. Det är också fantastiskt roligt. Ibland saknar jag dynamiken i en storklass. Att kunna föra diskussioner och värdeövningar. Att få berätta en historia. Att göra rollspel. Det är en utmaning på ett helt annat sätt och just idag längtar jag dit. Efter att få berätta om Robinson Crusoe och vad Mark Twain egentligen hette och varför han valde just Mark Twain. Vilken bok/författare som LM Montgomery inspirerades av när hon skrev Anne på Grönkulla. Emma fick ta del av det istället och förhoppningsvis kan hon briljera lite på provet imorgon  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards