Alla inlägg den 29 april 2015

Av Fia - 29 april 2015 08:28

Jag har bästa ungarna i världen. Jag sade nej till stan och forsränningen utan vuxen. Elakt? Ja kanske men nu är det så. Då hittade de på en egen lösning istället och den köper jag rakt av. Emma med två kompisar, eller om det var fler, har picknick vid högarna på¨dagen och så skjutsar jag iväg dem till affären för att fixa lite efterrätt(frukt på egen begäran).  På eftermiddagen ansluter några kompisar till och sen äter alla middag hos oss, ca tio stycken. Jag gissar att jag måste handla lite mer  Jag pratade lite med Emma igår och mitt förslag om grillspett verkade falla i god jord. Då blir det också ganska enkelt och billigt så jag är nöjd med. Lite grönsaker, korv, köttbullar, nån köttbit och sen är det klart. Enda kruxet är vad jag ska ha till det? Vad gillar ungar? Mina äter vad som helst men lite potsallad/potgratäng och kokt ris/potatis/pasta så borde det väl alltid falla nån i smaken?


När jag ändå har öppnat fritidsgård så har jag bjudit över en kompis till LInnéa också att hänga med oss. De är båda scouter och scouterna tänder brasan så det passar bra. Måste försöka ragga lite sängplatser bara. Emma har några kompisar som sover över. Jag har en tältsäng, en luftmasdrass och två liggunderlag så det borde räcka annars får Erik sova hos oss och Ida i hans säng. Linnéa och hennes kompis delar iaf bara säng.


Igår fick jag veta att jag kommer jobba heltid nästa läsår. Vi fick lämna in önskemål om det för ett tag sen. Jasg trodde väl inte att jag skulle få det så jag önskade mig 80-100% och nu blir det så. Det är en lärare som flyttar och en som ska bli mamma och då blir det tid över för oss andra att gå upp i tjänst för att chefen bara ska behöva utlysa en tjänst. Jag gissar att jag kommer svära ve och förbannelse över beslutet för jag kommer ihåg förra gången jag jobbade heltid. Det var verkligen inte kul eller lätt på hemmafronten. Å andra sidan är barnen större nu. Erik börjar skolan och rent krasst så behövs pengarna. Barnen kostar pengar och fotbollen verkar bokstavligen sluka pengar... Jag tänker inte klaga över att barnen har intressen så jag betalar och ser glad ut. MEn den som säger att fotboll är billigt vill jag tala lite med. Vi betalar i snitt 2000kronor i månaden i olika avgifter och till utrustning.


Å andra sidan så har Emma nåt att göra som hon älskar. Hon har massor av kompisar i laget och de får lära sig massor. Lägg sen till att laget åker till Gothia igen i år men nu med en slimmad trupp och med högt ställda krav på spelarna. Emma är uttagen men man måste också träna hårt, äta rätt och satsa 100% annars ryker platsen. Det kan tyckas hårt men tjejerna som åker är de tjejer som valt att satsa. Det finns en annan grupp i laget som vill spela fotboll men inte har samma driv och dessa tjejer får spela okcså men i en annan serie och med lägre ställda krav. De tillhör fortfarande samma lag. De tränar ihop och umgås ihop. Det är bara det att vissa matcher spelar vissa tjejer och andra matcher andra tjejer. DM-matcherna handplockas tjejerna till. Den som är bäst för tillfället får spela. Å andra sidan är det vinna eller försvinna där så det är fullt förståeligt.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards