Alla inlägg den 27 april 2015

Av Fia - 27 april 2015 22:03

En gång om året önskar jag att jag bodde i en annan stad. En ynka liten dag om året. Valborg! I resten av Sverige som vilken annan dag som helst men man äter lite gott och drar dåliga skämt runt brasan. Inte i uppsala. Här stänger skolorna för inga ungar kommer iaf. Det är fest med dyngraka ungdomar redan kl 10 på fm. Det är en stad där normala förhållningsregler flyger ut i samma takt som spriten flyter in. Det är fullständig anarki. Folkfest? Absolut, men knappast familjefest.
Det är fasiken inte lätt att uppfostra en 14åring som vill gå ner på stan, utan vuxna. Inte en chans-svaret föll inte i god jord kan jag säga... Jag ansvarar dessutom för två 14åringar. Vem låter en fjortonåring åka ner på stan själv på sista april???

Av Fia - 27 april 2015 17:32

Vad är det med måndagar? Är helgerna så jobbiga att alla måste vara sjuka på måndagarna? Idag slår vi nytt rekord. Emma är magsjuk, Linnéa har feber och Ida kräktes i natt. Erik är hemma för att alla andra är hemma. Vi behöver inte vara generösa med allt. För egen del slog stora tröttheten till på fm. Jag somnade och sov ett par timmar. Ville verkligen inte vakna. Jag är fortfarande trött. Det blir väl så när Erik bråkar på nätterna. Han sover men just nu har han förvandlats till väderkvarn parat med automatisk gräsklippare där krocksensorn är ur funktion. I natt kommer jag nog tvinga honom att sova i egen säng.. Lycka till med den :/

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards