Alla inlägg den 2 april 2015

Av Fia - 2 april 2015 13:05

Imorse fick jag frågan vad skärtorsdagen är för nåt. Pedagogen i mig började förklara att på den här dagen åt Jesus sin sista middag med sina lärljungar och tvättade deras fötter och smorde in dem med olja. Till minne av det firar vi nattvard och vissa kyrkor erbjuder sig att tvätta fötter idag. Vår kyrka har tom köpt in samma väldigt dyra olja som Jesus använde. Lika dyr idag som då tydligen. Skär med betydelsen ren och vacker.
Ida gick iväg nöjd med förklaringen och jag kände mig rätt nöjd själv oxå tills Ida förklarade att påskkorten måste ha stjärnor eftersom det är stjärntorsdagen idag... Den här sk. pedagogen kände sig mindre nöjd.

Nu håller barnen på i påskkortspysselverkstad. Det är inte bara jesu sista måltid. Det är oxå blåkulladags för små påskkärringar <3

Fyrverkeriägg

Pysselverkstad

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards