Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Fia - 20 mars 2015 09:16

Nej, jag har inte vunnit på lotto eller triss eller nåt sånt. Skulle kanske behöva men inte den här gången. Däremot tycker jag att det är lite lustigt med en grej. Ungar växer det vet vi alla men vad man inte berättar är att de inte växer jämnt och fint. För en vecka sen hade Erik en garderob full med tröjor. Ont om byxor men massa tröjor som var lagom stora. Jag rensade liksom ur alla garderober förra helgen och då var det mest byxor som åkte ner i Emrekassen. Kunde lugnt konstatera att visst behövde vi köpa byxor men annars var läget under kontroll. Igår kväll kom Erik med sin pyjamas som han älskar med traktorer på. Den är i strl 110/16 och den var för liten??? Kort i både rock och ärm eller vad man ska säga. Den var tom tight på spinkpelle?????? Förklaringen måste vara att den krympt. Logiskt men samtidigt osannolikt för jag tvättar aldrig varmrare än 60 grader som den är märkt med. Imorse öppnade jag hans garderob och kunde konstatera att han hade lite ont om långärmade tröjor men det fanns ju för all del många kortärmade så en sån och en luvtröja till togs fram. För liten??? Nästa- för liten? Vi tog fram fem tröjor som alla blivit för små över natten? Han hade dessa för några dagar sen och då var de lagom. Nu kunde han bara ha en ribbad i strl 116 och en mönstrad i strl 122/128. Killen har på nåt mirakulöst sätt växt ur nästan alla sina tröjor från en dag till en annan. Eller som Emma sade imorse. "Mamma, Erik ser mkt större ut idag än igår." Det utan att jag hade sagt nåt om tröjmysteriet. Vi får väl roa oss med att införskaffa nya kläder i helgen till honom. Emma köpte nya jeans till honom igår på Lager 157. Billigt, och bra kanske? Det Emma köpt därifrån har iaf hållit bra. Och gå på pyjamasjakt efter nåt med traktorer på för husfridens skull. 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards