Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Fia - 13 mars 2015 18:34

De blev ju helt okej och goda med en tomat till!

Av Fia - 13 mars 2015 18:19

När kyl o frys ekar tomt och magen likaså är goda råd dyra. Inget mjöl=inga våfflor och det enda som finns är ett paket skinka, en påse pizzaost och några ägg. Ida och jag gräddar just nu muffinsomelett. Får se om det går i. Erik åt barngröt innan simningen så han klarar sig. Det är mat iaf. Vill inte handla innan nya kyl/frys kommer. De står nu i på firman. Ibland undrar jag lite över tankesätt. Är det lättare att få skåpen levererade dit och sen släpa hit dem själv än att få dem levererade in i köket? Det enda problemet var ju att de levererade mellan 13-16. Kan man inte vara hemma då? Eller be att de ringer innan och man får åka hem? Ja ja, jag ska inte släpa men ändå. Det finns ett lätt sätt och ett svårt. Varför då försvåra? Nu lär vi gfå vänta innan de kommer hit.

Av Fia - 13 mars 2015 10:10

Nu kan jag inte påstå att jag längtat till fredagen den här veckan. Fredagar är värsta dagen på jobbet för det brukar vara så lugnt. Den här helgen har vi ingenting inbokat heller bortsett från ett par fotbollsmatcher på söndag kväll. De tänkte jag titta på iaf. Hoppas på fint väder för det är utomhus  

 Jag gissar att tonåringen roar sig med kompisar och träning i helgen. Hon brukar sällan sitta hemma själv nu för tiden. Då återstår jag och tre barn och vi får väl roa oss efter bästa förmåga. En dansträning är inbokad imorgon men annars är det rätt lugnt. Den händige mannen ska jobba hela helgen och avsluta sitt företag, städa undan inför nystarten på måndag då han övergår till vanlig hederlig anställd. Skönt för honom och skönt för oss tror jag bestämt  Jag och smågrisarna får väl roa oss med att handla, städa och tvätta som vanligt. Just handlingen är välbehövlig minst sagt för det är nästan tomt i frysen och i kylen såg jag att det låg lite halvsunkiga grönsaker, en liter mjölk och någon karott med gammal mat som ingen orkat slänga. Det känns lite fel att storhandla nu också eftersom nya kyl/frys kommer idag(???). Hoppas det! Å andra sidan ska köket färdigställas efter renoveringen när dessa är på plats och då lär vi inte kunna laga så mkt mat ändå så det blir nog mest potmos och köttbullar eller köttfärssås på burk ett tag. Kanske dags att låna mammas wok igen? Den levde vi på förra vändan och efter det var vi så less på wok att vi inte kommit oss för att återinföra det på matlistan igen. Nudelwok är ju gott... Mamma, vi hämtar woken i helgen  Och gärna din blåa avlånga gryta.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards