Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Fia - 4 mars 2015 09:56

Jag har varit gräsänka några dagar. Den händige mannen har varit i Dalarna och åkt vasaloppet med brorsan. De börjar bli vana åkare nu men det måste ha varit jobbigare än vanligt i år eftersom ingen av dem tränat just så mkt skidåkning. De hade nog inte ens åkt 9 mil totalt på skidor innan loppet.


Själv fick jag njuta av lugn och ro några dagar. Visst är det massor som ska göras. Ungarna ska iväg till skolan, massa aktiviteter som ska passas och skjutsas till och så men ändå så har det varit ganska lugna dagar. I söndags tog jag med mig Erik och Ida till kyrkan för att lyssna på ett föredrag först alldeles för tidigt på morgonen. Barnen fick roa sig med barnaktiviteter som kyrkan anordnade för tillfället. Ida och Linnéa skulle sjunga på gudstjänsten sen så vi stannade kvar, gick på gudstjänsten ocskå och lyssnade på finfin sång. Måste fkatiskt säga att det gick bra även med Erik under gudstjänsten. Han har massor med myror i brallan konsant men med hjälp av sånger, mobilspel och bläddrande i psalmboken så skötte han sig 45minuter. Sista kvarten blev lite jobbig men det får man nog räkna med om man har gudstjänst för alla åldrar och tiden drar iväg upp mot en timme.


Efter kyrkan och kaffet gick vi hem, barnen var ute och lekte medan jag grejade runt lite och fixade mat innan barnvakten kom. Jag skulle iväg till kyrkan igen för nu var det min tur att sjunga.  Den här gången var inte kyrkan direkt fullsatt till skillnad från morgonen men barn lockar helt naturligt mer än vuxna som sjunger  När jag kom hem luktade det kaffe i huset, Erik och Ida sov och lugnet hade lägrat sig. Jag hinkade i mig en kopp kaffe innan jag åkte iväg och hämtade lite grejer från apoteket, snabbhandlade lite mjölk och toapapper innan jag lät barnvakten åka hem till sig.


I måndags var det en lugn morgon. Ingen teckenspråk och Ida skulle iväg till skolsköterskan för att mäta blodtryck och kolla puls eftersom vi höjde hennes dos på morgonen. Det fanns för all del andra i familjen som stod för underhållningen med lite gap och skrik men så är det visst att vara fjortis om man heter Emma  


Idas puls var lite för hög i måndags och hennes bt hade sjunkit sen veckan innan men inte alarmerande så Ida ska tillbaka till skolsköterskan på torsdag för extra kontroll men jag tror att det är lugnt. Ida reagerade likadant förra gången innan kroppen vande sig vid det. Jag märker iaf hemma stor skillnad på hur länge medicinen sitter i nu. Hon speedar inte upp alls nu längre på eftermiddagen utan det börjar inte röra sig förrän hon ska gå och sova. Skönt för henne och för oss andra. Hon vaknar 6 och väljer själv att gå och lägga sig mellan 18-19. Kvällstrött tjej men behöver gissningsvis sova sina 11-12 timmar för att orka. Ida och Erik har samma läggtider. Jobbar man och kommer hem vid 17 finns inte så mkt tid kvar att umgås på tyvärr. Det är verkligen bara matlagning, äta och så nattningsritual som gäller. Tur att man inte har så många såna dagar i veckan!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards