Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Fia - 13 februari 2015 12:52

Jag tror att jag får ta mig i kragen och börja skriva lite igen. Tiden räcker inte till riktigt tror jag.  vanliga fall brukar jag hinna skriva en stund på jobbet när elever inte dyker upp men nu finns sällan någon dötid och det är ju trots allt så det ska vara  

Vad har hänt sista tiden då kan man undra? Förra helgen var Linnéa på kalas på slottet här i stan. Häftig miljö och de hade maskeradkalas och det måste ju vara den absolut bästa miljön att ha sånt. Bara miljön är läskig liksom! Ffa om man vistas där på kvällstid och är lite mörkrädd vilket Emma fick uppleva. Vi visste inte på vilken sida av slottet kalaset var så vi åkte upp till ena sidan. Det var så klart del sida så vi fick igenom hela slottsgården ända till längst ut på andra sidan. Emma var verkligen smått livrädd. inte visste jag att hon var en sån fegis. Funderade på om jag skulle skrämma henne men det kändes lite väl elakt. Även jag har mina snälla sidor. Däremot kommer det säkert fler tillfällen när jag kan vara elak och utnyttja mina elaka sidor på  


Ungarna har också hållt sig friska hela veckan trots att det är vabruari. Det är alltid skönt eftersom de var hemma två veckor i januari. Det räcker mer än väl för mig. Emmas träning har blivit satt på sparlåga några dagar. Dels är diöshallen avstängd för reparation. Gräset där inne är väldigt trasigt och det har hänt att spelare ramlat och brutit sig pga det. Helt rätt att stänga men Uppsala kommun förnekar sig inte. De skjuter upp och lkjuter upp tills det är absolut urakut innan man stänger ner och åtgärdar. Nu stänger man mitt i innesäsongen i en stad som har ordentlig brist på bra inomhushallar/konstgräsplaner istället för att man kunde ha gjort det i somras när ingen hade störts alls av det. Nu tar det ju enhalv evighet dessutom för först stängdes det och sen ska man börja upphandling som ska behandlas innan arbetet ens kan planeras in och åtgärdas. Underhåll är ett okänt begrepp för Uppsala Kommun. Ett tips är att det är billigare att underhålla än att riva upp och göra om när det gått för långt. Det är trots allt bättre att laga taket än riva huset liksom... Skämshatten på politiker! In i skamvrån med er! Icke godkänt!!!!


Jag måste ta tag i det där skolvalet också. Erik ska välja skola. Shit, min minsta ska börja skolan! Har jag inga småttingar längre nu?!???!?!!!!! Hur ska det gå till? Skolvalet innebär att jag måste sätta mig ner och bestämma mig och resonera med andre föräldern. Tiden för det finns inte riktigt ska erkännas just nu. Han har sina tankar på helt annat håll. Man kan tycka att skolvalet borde vara självklart men det är inte det längre. Sexårs kan absolut bli bra men sen då liksom. Vår skola är inte speciellt bra. Det finns bra lärare men jag som lämnat vidare två barn därifrån till andra skolor ser att barnen inte alltid lär sig det som förväntas av dem och som Emma som fick erfara. Hon fick läsa in hela medeltiden utöver vanliga skolan för det hade dem inte hunnit med... Hur kul är det? Det vara bara ett ämne. Det är likadant i nästan alla ämnen. Valet är inte självklart alltså. Högstadiet är självklart faktiskt och då finns ju en annan låg/mellanstadieskola som är kopplad dit... Domarringen är en bra skola och ingen omväg för mig till jobbet heller. Det lutar nog att han får börja i vår lilla skola så byter vi eventuellt till ettan lite beroende på vad som händer i Idas klass. Måste vi byta till henne byter vi nog även till Erik.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards