Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Fia - 6 februari 2015 10:29

Jag börjar med att förtydliga en sak. Jag hatar magsjuka! Inte så där lite grann att det är besvärligt utan jag klassar det i samma kategori som ebola ungefär. Enda fördelen är väl att magsjuka gå över fortare och man dör sällan av det men det är verkligen den enda skillnaden. Man tror att man ska dö när man har det och periodvis så vill man dö också.


Idag är första dagen på en halv evighet som alla är på plats på jobbet, i skolan eller på dagis- samtidigt. vabruari kom tidigt i år för jag har redan vabbat tillräckligt för den här vintern nu känner jag. Ungarna får gärna vara friska fram till sportlovet iaf. Om de måste vara sjuka så bli sjuka då. Okej? Fat chance att de lyssnar på mig...  


Ni vet ju som beaknt att magsjuka går över på en natt(varför får man alltid magsjuka på natten för?), morgonen efter mår man lite illa och är trött men rätt okej och sen är man hemma 48 timmar efter man blivit frisk. Eller hur? Varför kunde inte vår magsjuka lyssna på instruktionerna för? Förklara för mig varför jag sprungit med den där jäkla hinken mellan ungarna nu i hur många dagar som helst?????!!! När magsjukan stannar i närmare två veckor så har den defiitivt stannat långt utöver planerat. Erik stackarna som är så spinkig i vanliga fall harhaft magsjukan tre ggr på raken med bara nån dag mellan som han inte ätit på. Han hargått ner hur mkt som helst. Jag vet att man ska göda honom med mat men han äter inte så värst mkt mat så vi är väldigt generösa med glass nu kan jag säga. Godis innehåller inget vettigt men glass innehåller iaf grädde och mjölk och således lite näringsämnen. Glass och ris är det enda han ätit. Glass fick han igår på firman. Ris hemma. Han är totalt ointresserad av mat. Hungerkänslorna finns inte där länge.  Då får man köra med sånt som är gott och väcka hungerna först och lassa in mat sen när nu det blir. Benknotan kallar vi Erik där hemma. Hans knäskålar är by far den tjockaste delen på hela hans ben, låren inkluderade. Han får blåmärken av att krypa på golvet nu.  


Det är inte bara Erik som drabbats. alla har haft magsjukan och de flesta mådde dåligt i flera dagar. Ida hade magsjuka två vändor men piggade på sig rätt snabbt ändå. Hon har gått i skolan sen i onsdags. Hon verkar nöjd med att kunna vara tillbaka. Det blir så himla mycket läxa så fort hon är hemma så det är nog enklare att gå i skolan  


Idag har jag och Linnéa roat oss på sjukhuset. Vi håller just nu på att undersöker om det finns någon möjlighet att öppna upp hennes hörselgång och på så vis förhoppningsvis också få lite hörsel på den sidan. För att veta det måste hon göra en datortomografiröntgen så det har vi gjort nu på morgonen. Vi hade tid till 9,50 men skulle anmäla oss en kvart innan. Vi kom halv, anmälde oss och gick til vårt väntrum. I två minuter fick vi vänta sen var det vår tur. Jag var tillbaka på jobbet fem minuter efter utsatt tid på sjukhuset. Behöver jag säga att jag är nöjd? Det är så himla mkt trevligare när det flyter på än när man sitter och väntar i timmar för att det ena akutfallet efter det andra, självklart, ska göra sina undersökningar. Jag vet att det hör till och akutfall ska komma först för annars är det inte akutfall men jag kan ju bli glad ändå när jag slipper vänta, eller hur? Nu får vi se vad röntgenundersökningen visar. Får se om hon har en normal anatomi med nerver på rätt ställe och sånt eftersom det avgör eventuell operation.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards