Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Skrivklåda

Av Fia - 20 januari 2015 14:08

Jag är så sugen på att skriva och formulera mig men jag har ingenting att skriva om så detta kan mkt väl bli mitt absolut virrigaste inlägg någonsin  


Ni vet ju hur det är när livet rusar på i 200 knyck och man hinner aldrig stanna upp och fundera kring vad som händer och sker. Lite så är det nu. Å andra sidan har det fått mig att somna på kvällarna. Jag kraschar i säng mellan 21-22 och sover till 5 när jag vaknar och kanske inte är pigg men iaf kissnödig som sjutton. Just kissnödighet får mig att känna mig som en av Pavlovs hundar. Så fort jag hör plinget från diskmaskinen och ska plocka ur den blir jag kissnödig- akut kissnödig. Varenda gång! Samma med duschen. Så fort jag sätter på vattenkranarna och vattnet börjar spruta så måste jag stänga av och gå och kissa istället. Varenda gång! Akut! Undra om någon har hypnotiserat mig bara för skojs skull??? Nåja, jag sover iaf bättre och betydligt mer än före jul så jag kan leva med detta ett tag.


Jag har också börjat läsa en bok. Jag har haft lästorka i flera månader. I somras läste jag massor och i början av hösten men sen försvann lusten. Jag har inte hittat en bok jag gillar. Häromdagen på bokcirkeln fick jag lägga händerna på "Fortfarande Alice". Jag har inte kommit så värst långt i den men Alice är an karriärinriktiad kvinna i 50årsåldern när hon märker att hon tappar minnet. Inte hela tiden utan ibland tappar hon ord, ibland hittar hon inte hem. Hon har fått Alzeimers. Det är hon själv som berättar om hur hon upplever det. Det är ruskigt intressant även om det är skönlitteratur och inte fakta.


Vad gör jag annars? Jag skjutsar till träningar, jobbar, jobbar och jobbar. Försöker hinna handla emellanåt, läsa läxor, städa. Livet när jag jobbar är ganska tråkigt faktiskt. Jag jobbar hela dagarna och på kvällarna och helgerna gör jag sånt jag inte hinner med annars(tvätt, disk, städ, osv osv osv). Måndag- onsdag har vi städ av dagis. Det är nerräkning på allvar. Efter städet på onsdag så har vi bara två städpass kvar innan vi slutar. Vi har bara en fixardag kvar. Ett utvecklingssamtal. Ett föräldramöte som vi iofs blivit ganska dåliga på att gå på. Det sägs ingenting nytt utan vi kan det nu efter tretton år inom förskolan.


Vi måste välja skola till Erik nu också. Jag måste bestämma mig om jag vill att Ida ska söka in till musikklasserna också. Hon älskar att sjunga och kören är veckans höjdpunkt och i en sångklass får hon lite mer sång på schemat. Frågan är om hon är tillräckligt bra? Är det schysst att söka om hon får nej? Är det rätt att byta klass/skola? Jag tänker lite längre. I åk tre vet jag att hon kommer ha det bra. Det är sen jag oroar mig. Jag är helt ärligt inte speciellt nöjd med skolan. Vissa lärare är toppen men inte så många.


Av samma anledning är jag inte helt säker på skolan för Erik. Han får behålla sina kompisar och det är bra. Det är nog enda anledningen till att han borde gå där... Sexårs kommer bli toppen om han får rätt lärare där. Den ena är toppen och fixar att styra mina ganska ostyriga barn med massa spring i benen. Hans lärare sen blir samma som Ida om hon inte går i pension. Det är det som gör att jag funderar. Jag får väl fråga henne kanske men det känns lite ofint. "Ursäkta, men hur gammal är du? Går du i pension de märmaste fyra åren?" Känns himla trevligt  Kollade hitta.se och där fann jag ålder. Hon lär garanterat gå i pension innan Erik gått ut skolan. Mer troligt i samband med att Ida byter lärare och börjar fyran. Skit också! Hon är superbra! Jag får fundera vidare antar jag! Alternativet är Domarringen som ligger nära hem, på väg till jobbet, bra anseende och rykte och med elever som Erik iaf kommer få i skolan med från åk 6 när han börjar Tunaberg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards