Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Friskvårdskuponger, träning och torktumlare

Av Fia - 16 januari 2015 09:10

Vi har fått årets friskvårdskuponger och som vanligt har jag sån beslutsångest att det inte är klokt. Jag vill gå på massage och fotvård som jag aldrig skulle unna mig själv annars men jag vill också gå på vattengympa. Kruxet med vattengympa är väl tiderna. Det finns ingen tid som passar mig så där kanon om man säger så. Lunch på torsdag? Nja, jag jobbar. Kvällstid, har jag barnvakt? Jag är redan nu borta på onsdagar på kören. Tisdagar är fullbokade med olika träningar och scouter, torsdagar är det träning och dans redan. Kvar finns måndag och fredagkväll. Mårten vill gärna jobba över minst en dag i veckan och vill gärna träna också. På helgerna finns inga pass. Samtidigt så skulle jag verkligen behöva träna. Vattengympa är som klippt och skuret eftersom knäna bråkar efter min knäskada för snart ett år sen. Vissa dagar är helt smärtfria, andra är mindre trevliga. Jag får ta ett snack och planera in saker antar jag men min bättre hälft ogillar planering. Han vill kunna åka skidor när andan och snön faller på och cykla när det är bra väder. Jag förstår till viss del att det är lite svårare att skida i hällregn men för att få ihop planeringen inom familjen måste saker planeras in. Jag kan tycka att då får man väl välja aktivitet efter väder.


Igår fick vi vår nya torktumlare. Den förra gick sönder i december och livet blir onekligen lite mer besvärligt utan torktumlare på vintern. Torkutrymmet är minst sagt otillräckligt men med lite uppfinningsrikedom så har det ändå gått om man använder galgar och garderober som alternativa torkutrymmen tex. Det går men det är oändligt mkt enklare att hänga det som ska hängas och slänga in alla trosor, kalsonger, strumpor, strumpbyxor och velourkläder i torktumlaren. Jag som är löjligt förtjust i småsaker är dessutom nöjd att den lyser inuti när man öppnar luckan. Det är mkt trevligare tycker jag när lampan tänds   Dessutom går det fortare att få undan kläderna och man kan nödtorka plagg som man glömt hänga kvällen innan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards