Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Kördags

Av Fia - 14 januari 2015 15:58

Idag är det dags för kören igen efter jullovet. Jag ska erkänna att jag verkligen inte har lust just nu. Jag är trött, magen bråkar lite med mig av okänd anledning, jag är hungrig och orkar bara inte. Jag vet att det kommer försvinna så fort jag kommer dit och börjar sjunga och jag kommer därifrån med massa mer ork, energi och styrka men likafullt är det jobbigt innan. Jag känner lite samma sak för alla saker oavsett just nu så jag skyller på vädret, mörkret och på andra okända faktorer. Det är mycket lättare och roligare att leva på sommaren när solen skiner, det är varmt och skönt och fåglarna sjunger. Nu vill jag mest bara gå i ide. Tanken lockar mer och mer för varje år. Tänk att få vara björn. Vakna pigg och utvilad på våren, äta sig tjock och fet under sommaren, träffa lite trevliga björnhanar, äta sig ännu fetare på godsaker som lax och bär för att sen när kylan kommer gå och lägga sig och sova bort vintern. Under vintern föder man dessutom några ungar som är storleksordningen en jordnöt och man fortsätter sova under tiden som de äter och växer. Snälla, kan inte jag få bli björn i mitt nästa liv  


Å andra sidan läste jag på facebook att talgoxen hade sjungit igår. Jag hörde tyvärr inte det men tanken är iaf uppiggande. Jag känner mest att göra som haren på jobbet. Hen sitter under en buske i trädgården hela dagen och kommer bara ut och äter om solen skiner.


Trött eller inte måste jag nog börja ta tag i vissa saker i livet. Jag måste anmäla Linnéa och Ida till dansen igen. Båda vill fortsätta. Scouterna kickar väl igång här snart också. Emma har sin första träning med damlaget imorgon.


Just ja, det har jag glömt bort att berätta! I fredags ringde telefonen. Emmas tränare undrade om Emma kunde tänka sig att ställa upp i Alina Cup i söndags. GUSk skulle anmäla tre lag  eftersom ett annat lag hoppat av och de saknade lite spelare och ffa en målvakt. Emma vågade inte så jag skickade iväg ett sms till ena tränaren att hon var nervös och nog inte vågade. Tränaren kontaktade en annan tränare som ringde upp. Vi pratade lite och sen ringde damlagets tränare. Emma pratade med henne och sen vågade hon nog inte säga nej längre. I söndags fick vi således gå upp långt före ottan. Samling var klockan 7. Emma är nu en sån målvakt som måste utmanas för att spela riktigt bra. Att som nästan 14 få spela mot division 1-lag är nog en utmaning tänker jag för hon spelade bättre än på över ett år. Det var kul att se Emma i mål för hon gjorde sitt bästa och lite till. Första matchen blev oavgjord och övriga förlorades men alla i laget var 13-15 år så det är att vänta sig. De ska inte spela lika bra. De gjorde dock bra ifrån sig och ingen av vinsterna var lättköpt- alls! Dessutom fick de en hel del målchanser våra tjejer. De fick väldigt mkt beröm för att de ställde upp och vågade. Emma fick också väldigt mkt beröm från tränare och spelare. Tom en av domarna kom fram och sade att hon aldrig får sluta spela fotboll så där. Gissa om man blir stolt som en tupp när man hör såna ord från andra människor om ens eget barn  


Efter cupen fick Emma sen ett erbjudande om att börja träna med damlagets målvakter. Imorgon är första gången. Emma är återigen toknervös men jag vet att hon fixar det. Vi hade ett långt samtal om det igår kväll i bilen. Ibland måste man tvinga henne att prata istället för att bara skrika och gapa genom att köra henne långt hemifrån och inte ge sig förr än hon fått ur sig nervisiteten eller ilskan och kan börja prata. Tacka vet jag bilen som pedagogiskt redskap!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards