Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Bra tajmat!

Av Fia - 28 november 2014 11:05

Jag måste, säkert inte för första gången, konstatera att jag har en verklig känsla för tajming. Emma och Linnéa fyller år i januari och februari. Det är okej. Ida i juni och här börjar det liksom bli lite knepigt. Juni är en fantastisk månad men när det gäller kalas är det katastrof. Hon har inte fått ihop något kalas senaste två åren för när vi kan ha kalas, dvs efter skolavslutningen eftersom det är så himla mycket annat i maj, då finns inga barn hemma som kan gå på kalas. Det verkar som alla försvinner spårlöst från Uppsalas yta så fort sommarlovet börjar.


Ännu bättre måste jag ha lyckats med Erik. Han fyller år dagen före julafton. Det är, tycker jag, supermysigt med en födelsedag dagen före. Man måste vara klar med julstöket innan den dagen för att kunna fira honom. Däremot är det återigen mindre lyckat med kalas. Vem har tid i december att springa på kalas? Vem har tid att ha kalas? Inatt vaknade jag och insåg att jag måste fixa kalasinbjudningarna. Erik har hittills aldrig haft nåt födelsedagskalas och det är nog dags för det när man fyller fem liksom... Sista chansen innan skolan dessutom. Jag började titta i kalendern och konstaterar att grattis, den 13 och 20 december är de helgdagar som är "lediga"... Ska vi satsa på ett luciakalas hemma kanske? Just nu låter det mer lockande än några dagar före julafton.


Annars är det fullt upp. Kalendern är fulltecknad fram till jullovet och fylls på med fler saker nästa varje dag. Idag fick jag fylla i en tid för utvecklingssamtal och en tid på Linnéas skola där hon får besök av hemskolans rektor och lärare med efterföljande möte. Såna saker är kanske inte så roliga men annars är det faktiskt mest roliga saker i december. Det underlättar ju onekligen när det är fullspäckat schema.


På söndag ska vi ha grötlunch hemma hos oss efter traditionsenliga kyrkogången på första advent. Jag sjunger i kyrkan också den dagen och vi inviger våra guldiga kåpor. De är seriöst så fula att man, ja vad gör man? Skäms är inte rätt ord.... Nåja, tro mig! De är asfula  Jag försökte smita undan med att skylla på att jag var under 160cm lång. Längdangivelserna visade 160-174cm och 175- uppåt. Det var ingen som gick med på det  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards