Alla inlägg den 18 november 2014

Av Fia - 18 november 2014 14:20

Har du lust att anta en utmaning? Linnéa har blivit förälskad. I en klänning. Inte så att det är en viss klänning hon älskar utan mer en stil. Den empiriska kanske den heter? Tänk er 1800-talets början och mitt, Jane Austen. Där har ni det! Hon älskar dessa klänningar. Dock vill hon inte ha puffärm på utan hellre rak och lite längre. Nån som har lust att sätta sig vid symaskinen? Det är nog det som krävs för att hon ska kunna få en sån. Hon satt och Åååååh-ade igår när vi tittade på historieätarna. Jag gav upp nattningsförsöken. Hon fick kolla klart- på klänningarna  Finast var den helvita och begravningskläderna tydligen.


Jag har också konstaterat att jag får ställa in min födelsedag för i år. Kan vi fira den tillsammans med Erik istället dagen före julafton? Jag är fullbokad just nu och ser inte när och hur jag ska hinna med. Det börjar med den 6 då det är pyssel/bakdag hemma hos oss inför julmarknaden den 7 då Emma säljer grejer. Vill man vara med får man självklart vara det. Pengarna går oavkortat in på medverkande tjejers gothiakonto. De delar på vinsten. Kom och köp!!! Sen kommer den åttonde då jag tänkte fira födelsedagen men då är det teckenspråk hela kvällen. Den 9 är iofs fortfarande ledig om nån är sugen på tårta så där en tisdagkväll men man får kanske ställa upp och skjutsa Emma till fotbollsträningen om man står ytterst på uppfarten, Linnéa har scouter och Ida och Mårten är på simskola. Jag och Erik är hemma iaf  Den 10 när jag faktiskt fyller år så är det luciatåg på dagis klockan 16-18 och sen har jag kör klockan 19-21. Den 11-12 december går det rykte om att alla lärare ska åka iväg till Bålsta på utbildning. Vi vet fortfarande ingenting för vi får inga svar. Skitdåligt för vem kan bara dra iväg över natten med ett par veckors förvarning? Inte jag iaf. Den 13 är jag hemma också och sen den 14 sjunger Ida i kyrkan. Mitt förslag är nog faktiskt att antingen firar vi min födelsedag med Erik den 23, den 7 då vi går till jukmarknaden tillsammans eller den 14 då Ida går luciatåg i kyrkan och vi träffas där och sen fikar hemma hos oss. Meddela gärna mig vad ni bestämmer så jag kan fixa fika bara!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards