Alla inlägg den 9 november 2014

Av Fia - 9 november 2014 22:15

är det inte det ena så är det något annat som förgyller livet. Nu är det kanske inte såna där otroligt jobbiga saker utan mer sånt som sätter en extra twist på livet. Erik är tex ganska duktig på att få mask. Tre gånger har han haft det. Äckligt och så där lagom kul, eller inte. Jäkligt dyrt blir det iaf om man ska behandla alla i familjen varenda gång. För att inte tala om allt städ! Jag brukar inte följa råden så slaviskt. Vi som delar säng med Erik behandlas, övriga slipper om de inte kliar förstås. Underkläder får man sova med vare sig man vill eller inte men jag vägrar byta sängkläder varje dag. Det får räcka med en gång i veckan. Nån måtta på roligheterna får det ändå vara. Mask är nog värst faktiskt.
En annan sak som inte är på besök fullt så ofta. En gång bara faktiskt är löss. Löss verkar inte gilla oss och ingen klagar. Den enda som haft löss är Ida. Igår sov hon över hos en kompis för första gången. De hade superkul, grillade korv, lekte, spelade spel, grillade lite mer korv och sov över son sagt. Idag fick jag meddelande om att kompisens föräldrar upptäckt löss, hos kompisen. Gissa vem som har tjockast och längst hår i familjen? Japp, Ida? och hon är håröm som tusan. Det kommer bli en kväll av tårar imorgon när jag kammar. Nån som vet om lusmedel som datumet gått ut på fortfarande fungerar? Har en halv flaska sen förra vändan då jag köpte upp halva affären men bara behövde behandla en enda unge? kanske skulle prova den engelska behandlingen. De körde vinäger som man dränkte in håret i och lät vara. Jag kan tänka mig att man får leva med att man är lite lätt tårögd under behandlingen?

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards