Alla inlägg den 6 november 2014

Av Fia - 6 november 2014 09:51

 Under höstlovet passade vi på att måla om Eriks rum. Tanken från början var att vi skulle han en mild grön färg men när jag stod i affären så blev jag kär. Jag såg en nyans som jag verkligen ville ha. En sån där nyans man faktiskt blir glad av. Hans rum är numera grönt, väldigt grönt och vi är supernöjda.       Erik fick dessutom välja lampa. Det blev en med flygplan på. När vi kom hem och satte upp den såg jag nånting som jag gillade. Jag gillar när detaljerna är genomtänkta och skuggan i taket från lampan blir skuggan av rotorbladen på ett propellerflygplan. Sånt går jag igång på  


När vi sen dessutom hittade en matta med flygplan på. Då var lyckan gjord för Erik.   Han och Linnéa ägnade en stund att räkna prickarna som visar hur flygplanet har flugit. Kommer inte ihåg exakt hur många det var men runt 143 tror jag.


Nu är det bara resten av huset som behöver målas om... Frågan är var vi börjar med? Idas rum är ganska akut för det är hemskt. Å andra sidan är hennes rum pyttelitet. Hon skulle behöva ett nytt rum. Undra om vi kan bygga ut  Eller så får vi köpa nya garderober till nedre hallen vid trappan. Grunda såna så kanske mer bokhyllor med dörrar då men ändå. Där kan man förvara massor med kläder. Om man tar en bokhylla med några lådor och dörrar så borde man kunna omvandla en fjärdedel av den till stång istället? Små galgar har vi massor av och kan nog fixa fler också. Det tål att funderas på. Om vi får bort klädförvaringen från hennes rum så borde hon få plats med sina grejer...


Appropå kläder. Vi har sorg i familjen. Vår torktumlare har gått i pension. Det var inte så länge sen vi köpte den, typ tre år eller nåt sånt. Nu har den fått motorfel. Visst kan man tycka att den borde hålla längre men å andra sidan har det fått snurra ca 5-10 maskiner i veckan i dessa år. Mellan 260-520 program per år. Låter helt galet ju men å andra sidan tvättar vi 3-4 maskiner varje dag i snitt, året om. Torkutrymmet räcker inte alls till och dessutom blir det en ond cirkel. Ju mer vi hänger desto längre tid tar det att torka. Sen tumlaren kom på plats har dessutom hela källaren blivit mindre fuktig. Enda andra alternativet jag kan se är att vi skaffar en sån där avfuktare vissa bostadsrättsföreningar har i sina tvättstugor. Finns det mindre högljudda såna? De är ju som byggfläktar liksom. Vi bor nere i källaren så det stör ganska ordentligt om det låter illa.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards