Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Fia - 16 oktober 2014 14:24

Höst, mörker, regn och rusk. Jag tror inte jag är ensam om att inse att vintern är här snart. Har man fyra barn innebär det att man har väldigt mkt att fixa och om man inte badar i pengar är det okcså himla bra om man kan sprida kostnaderna lite grann iaf. Det var därför som jag i våras planerade för kommande vinter med att införskaffa underställ till Erik på rean. Underställ i strl 110/116 tänkte var vore lagom med tanke på att han då drog 104. Eller hur? Jag måste vara sämst ivärlden på att lyckas med mina reavårköp. Erik har liksom redan nästan växt ur understället. Tur att vi använder det som pyjamas också så vi iaf haft användning för det. Nu var det iofs nåt billigt jag hittade på Ica Maxi men det är fasiken bättre än de jag köpt på stadium till stora tjejerna! Det är mjukt, skönt, bra passform och lagom varmt. Undra om de finns kvar? Det går åt några under vintern.

Ida och vinterkläder är ett eget kapitel. Jag har skrivit spaltmeter om det men jag har iaf nu hittat en anorak. En ofodrad visserligen men beggers can't be choosers som det så fint heter   . Jag köpte i en strl för stor så får hon plats med flera lager under och då borde det räcka i vinter. Underställ först, sen vanliga kläder för att sen slänga på en kofta och en värmejacka. Då borde det räcka. Vi köpte en värmejacka från gneis för några år sen som Ida hade då och Erik nu. Det måste fasiken vara bästa köpet nånsin. Det är smidigt som bara den, värmer skönt och är så otroligt smidig att ha under. Slår fleece med hästlängder. Funderar på att köpa en sån till henne eller en tunn dunjacka. Det går nog på ett ut i värmeväg iaf. Om det mot förmodan blir snorkallt hela vintern finns säkert nån jacka kvar från Emma eller Linnéa. En molojacka vet jag finns efter Emma som Linnéa vägrade ha. Gneisjackorna avverkade Ida redan förra året. Undra om det inte finns en blå parkas också efter Linnéa???

Jag har letat runt lite i olika butiker idag och har beställt ett par kängor till Erik, två stickade ulltröjor till Erik och Ida   Köpte nån sån till Erik när han var bebis men som kofta då och den tröjan var faktiskt bäst hittills. Har letat sen dess och hittat nu igen. Hoppas att den är lika bra! Jag har beställt ett underställ var åt dem på rean också och hoppas hitta fler på Maxi.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards