Alla inlägg den 18 september 2014

Av Fia - 18 september 2014 12:27

Här i veckan har jag roat mig med att göra ett schema över familjens alla aktiviteter. Det blir ett par stycken varje dag. Ännu fler blir det om man dessutom lägger till såna saker som vem som ska ha med sig gympapåse till skolan och till vilken dag läxorna ska in osv. Det blir en smärre uppsats.

Orsaken till detta? Det kallas delegering   Om inte bara jag är den som har allting i huvudet utan det faktiskt finns svart på vitt å kylskåpet eller var vi nu ha rdetta schema så finns det längre inga ursäkter. Ingen kan komma och säga att jag visste inte/kom inte ihåg eller vad nu ursäkten varit. Ännu så länge fungerar det dåligt men Rom byggdes inte på en dag heller så skam den som ger sig. Ungarnas väskor ska packas kvällen innan, kläderna ska läggas fram i möjligaste mån. Då upptäcker man om några trosor behöver tvättas och har tid att göra det. Dessa är svåra att lägga fram men de hinner iaf bli rena och torra i torktumlaren. I schemat har jag förutom vanlig veckoplanering lagt in en övrig spalt. Där kan man sen fylla i för hand vad som händer varje vecka och som inte alltid sker på samma dag/tid. Fotbollsmatcher, träningar, läkarbesök, tandläkarbesök, BVC, vaccinationer, möten med skolan, utvecklingssamtal och sånt. Det blir ganska många såna varje vecka också. Lite för många.

Sen underlättar det om man inte bara vet vilken dag och tid något är utan faktiskt också lägger ihop den kunskapen med vilket datum det är idag. Idag hade LInnéa hörselskoj vilket innebär hämtning och lämning på annat ställe och inte med taxi då det inte är knutet till skolan. Jag visste att det var den 18 och att det var en torsdag. Jag visste plats och tid. Dock hade jag inte fattat att den 18 var IDAG! Tur att Linnéa är ordningssam och talade om det för mig. I min hjärna är det fortfarande början av september och då är det låååångt kvar till den 18 september    .


Om det är den 18 idag är det inte så långt kvar till den 30 september. Då har vi en sån där maratondag igen. Först ett möte med otokirurgen om vilka alternativ Linnéa har för olika hörapparater, operationer mm. Jag gissar att jag kommer vara ganska tom i bollen efter det. Det blir finfin uppladdning för nästa möte som jag redan blivit förvarnad om. Vi har möte med hemskolan angående LInnéas placering på Pilskolan. Rektor sägs vara bra men vill ha hårda, tydliga fakta och inget nonsens. Det är en egenskap jag uppskattar eftersom jag föredrar raka puckar istället för gå runt het gröt men uppladdningen känner jag inte blir optimal. Jag måste försöka hinna ladda om och dessutom formulera om läkarbesöket för att ta med mig informationen till skolmötet. Det blir lite tight. På kvällen den 30 behöver man inte bemöda sig att ringa mig. Jag kommer förmodligen sitta och dreggla i soffhörnet och inte vara förmögen att sätta ihop två ord till en mening.

Annars då? Tja, det händer inte så förtvivlat mycket just nu. Det är jobb, skola, läxor, fotbollsträning och matcher, dans och scouter. Livet är inte roligare än så just nu. Dagarna rusar på.

Igår var jag iväg till kören. Det gick skitdåligt faktiskt. Rösten funkade inte(förkyld idag så förmodligen därför), gospel är skitsvårt är andra orsaken och jag kan ingenting. Jag måste läsa på lite känner jag och lyssna massor. Dessutom lära mig skillnaden mellan negro sprirtuals och gospel. Trodde det var typ detsamma men si det var det inte. Dessutom inser jag HUR stort gospel faktiskt är och hur brett och då har vi bara sjungit två sånger än så länge. Dessutom vill jag ha noter när jag sjunger. Jag lär mig melodin bättre då om jag får titta på noterna. Om jag lär mig melodin får jagihop den med texten och sen kan jag låten. Jag har grymt bra gehör men jag lär mig melodier långsamt tyvärr. I vanliga sakrala utbudet så har man lärt sig så pass mycket att man kan förutse vad som händer sen även om du aldrig har hört en låt. I gospel har jag inte den kunskapen. Lägg då till att leadsingern improviserar och inte följer manus, massa nya ord(vamp tex) så tja, det är skitsvårt. Nåja, svårt är inte omöjligt och jag gillar att lära mig saker så på´t igen!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards