Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Fia - 28 juli 2014 11:54

Jag har roat mig med att göra av med pengarna nu när de studsat in på kontot. Att betala räkningar måste vara det värsta med att vara vuxen? Jag tycker iofs att det är roligt att sitta och trycka in alla knappar och siffror och sånt men inte sen när allting ska godkännas och man ser pengarna flyga ut från konton fortare än de kom in. Jag kanske skulle jobba på bank istället så slipper jag ångesten över att det är mina pengar som flyger iväg  


Jag har precis suttit och svurit över internetbanken. Vi har av olika låneskäl två sorters internetbanker. Halva lånet på Handelsbanken och andra halvan på Swedbank. Handelsbanken är lättanvänd, logisk och det finns inga krångligheter alls. Jag älskar den. Den funkar på mobilen också utan problem. Sen har vi Swedbank. Herregud säger jag för det är katastrof. Den som gjorde det systemet borde få betala, snarare än betalt. Det finns absolut ingenting i det som är sjävklart- alls! Det är fult, krångligt, ologiskt,bökigt, svårt att navigera runt och förstå och om man har en låneavi så hittar iaf inte jag den om jag vill gå in och kolla när, var och hur saker ska betalas. Lägg sen till att man ska betala räkningarna. Orden räcker inte till. För varje gång du har en ny räkningsmottagare måste du lägga till de, godkänna den och intyga en gång till att du vill lägga till den med koder soms ka skickas hit och dit. Hur många såna har du inte varje månad???? Vi har då ganska många såna. Och tänk dig att du ska byta bank så måste du lägga till alla, varenda jäkla räkning på det sättet. Skärpning Swedbank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ta en titt på Handelsbanken. Se och lär!

Jag har provat Nordea också. Det är lätt att förstå men onödigt krångligt med koder hit och dit. Tacka vet jag Handelsbanken. Kommer aldrig byta bort dem!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards